Avatar billede petert Forsker
25. november 2023 - 20:53 Der er 5 kommentarer

Problem med indsæt billed

Jeg kører Word 365
Jeg vil skrive en forsendelse og sende som en mail til en liste fra excel.

problemet er jeg vil indsætte 2 billeder (foto) i teksten.
I teksten stå de 2 foto også hvor de skal og i rette størrelse.
Men dem der modtager mailen, får godt nok mail, men med 2 vedhæftede filer. og ikke en mail med foto indsat i selve teksten
Jeg har prøvet både at indsætte billed ved ctrl+v og indsæt billed.
hvad kan jeg gøre for at løse dette.
på forhånd tak, hvis nogle har et forslag
mvh
Petert
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. november 2023 - 21:56 #1
I dialogboksen ”Send Email Messages” (kan kun se engelsk version lige nu) skal du vælge HTML som mailformat. Har du tjekket det?

Bemærk dog, at nogle har deres e-mail sat op til altid at blive leveret som alm. tekst, og de vil stadig få billederne som vedhæftninger.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. november 2023 - 23:47 #2
petert - hvad med en reaktion på den hjælp du har fået i flere af dine tidligere spørgsmål herinde?
Avatar billede petert Forsker
26. november 2023 - 06:43 #3
Hej Lene
"Info en af de mail jeg sender er til mig selv så jeg kan se resultatet."
I Word> dialog boxen afslut og flet er formatet HTML.
Fejlen som jeg ser er at min mail må være opsat til kun modtage mail som tekst.
hvis jeg går ind i Outlook (365 dansk ) under fanen > indstillinger for visning, kan jeg finde hvor jeg " kan sætte e-mail sat op til altid at blive leveret som alm. tekst "
er der andre steder jeg kan forsøge ?
mvh
Petert
Avatar billede petert Forsker
26. november 2023 - 06:58 #4
lidt opfølgning
jeg kan se på min modtagne mail der står.
Vi har konverteret meddelelsen til alm tekst > her kan jeg vælge vis som HTML..
så står der korrekt i mail.
men hvor stiller jeg modtagelse af mail, mellem permanent html eller alm tekst ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. november 2023 - 12:13 #5
Du kan sætte din egen standardindstilling i Outlook > Filer > Indstillinger > Mail (har ikke med Word at gøre).

Hvad der sker hos modtagerne ud over dig selv, kan du ikke kontrollere. Andre modtagere kan have forskellige indstillinger og bruge forskellige mailprogrammer.