Avatar billede AnneB Mester
29. november 2023 - 19:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opsige Prime video

Jeg har opsagt sagt Prime video i midten af november mdr. Men i dag 29.11 2023 har de trukket beløbet 45 kr igen. Da jeg opsagde abonnementet kunne jeg se jeg havde opsagt det. Aner ikke hvad jeg skal gøre, der er ingen at henvende sig til. Sidste år havde jeg også problemet, men havde faktisk glemt det.
Kan nogen her mon hjælpe mig?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. november 2023 - 19:52 #1
under dine kontoindstillinger hos prime burde du kunne fjerne dit tilknyttede betalingskort, ellers kan du bede din bank om at blokere hævninger fra prime fremadrettet.
Avatar billede AnneB Mester
29. november 2023 - 20:08 #2
Tak ser på det, men tror ikke noget af det kan lade sig gøre.....
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. november 2023 - 20:37 #3
Jeg ved ikke om der er et minimumsbeløb, men du kan kontakte din bank. Der skal du udfylde en såkaldt indsigelse (klage) Når der er tale om betalingskort, så kan banken trække pengene tilbage.
Jeg har selv været ude for en lignende sag - der var det bare et der forhandlede computer o.a. Det drejede sig om knap 1100 kr. som banken trak tilbage.
Sådan nogle plat-firmaer har godt af at mærke modstand.

https://www.emaerket.dk/indsigelsesordning
Avatar billede AnneB Mester
29. november 2023 - 20:38 #4
Måske er jeg kommet ud af det. Jeg fandt en mail om forhøjelse af abonnement, og der var et link til kundeservice som ikke er at finde ellers nogen steder. Der var en kasse til at trykke på og så kom der en besked om at abonnementet var sagt op den 27.december.
Men de har snydt mig for 45 kr for jeg havde sagt op.
Så må jeg jo håbe på at det passer. Aldrig mere Amazon Prime.....
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2023 - 20:45 #5
Hvis dit abonnement  ligner noget man kender fra mobil så kan man ikke opsige midt i en måned og regne med det stopper knap et par uger senere. Der er sikkert en regel med 30 dages opsigelse og når det ikke følger betalings dato så kommer du til at betale en måned mere. Men du kan prøve det tip som nopsen kommer med. Jeg tænker du snart vil få en mail fra dem med din opsigelse og hvorfor du har betalt igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2023 - 20:54 #6
#4 Jeg tænker du har adgang til den 27 december. Der er nogle regler for opsigelse som de fleste forholder sig 100% til. Jeg har selv været der med et telefon selskab selvom der var penge på min konto. Alligevel trak de penge som de gav gav tilbage senere. Men de tjente på renterne så længe. Synes ikke jeg blev behandlet fair.
Avatar billede AnneB Mester
29. november 2023 - 21:02 #7
Beløbet er heldigvis ikke større end 45 kr, og jeg hader at føle mig snydt men orker ikke at gå videre med problemet. Jeg vender tilbage med besked om jeg kom ud af Prime Video når jeg ser min opgørelse fra december mdr.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2023 - 21:05 #8
#7 Jo men du kan jo prøve om du kan bruge tjenesten i december. Så får du da noget for de 45 kr. Som sagt er der en opsigelses periode man bare ikke tænker på, og det bruger de fleste at holde sig til.
Avatar billede AnneB Mester
29. november 2023 - 21:20 #9
Jeg vil ikke bruge den mere og syntes det er underligt det skal være  så svært at komme ud af det abonnement.  Har ikke oplevet det med andre streamings tjenester
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2023 - 21:23 #10
Det er jo så dit valg.
Avatar billede AnneB Mester
29. december 2023 - 14:32 #11
Så kom dagen, jeg ser på mit kontoudtog og der er trukket 59 kr til Prime Video selv om det opsagt og jeg har et print af opsigelsen. Der står at abonnementet slutter 27. december.
Jeg talte med banken som ikke kan stoppe det, og vi blev enige om at jeg må have et nyt Dankort. Så det blev løsningen, hold jer langt væk fra Prime Video 👎
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2023 - 18:32 #12
#11 Øv. Det havde jeg ikke regnet med skete. Er i chok. Godt du melder tilbage med din oplevelse af Prime Video.
Jeg vil på trods af det kedelige her ønske dig et godt nytår trods alt 😊