Avatar billede PeterK Praktikant
04. januar 2024 - 07:10 Der er 13 kommentarer

Facebook Profil suspenderet

Hej,

Jeg har haft min Facebook profil siden 2007 og bruger den også til erhversannoncer (Tech Headhunter). For 3 måneder siden modtog jeg en besked om at kontoen er blevet suspenderet fordi en Instagram account, som jeg ikke kender til, har brudt FB´s regler.
Mine annoncer var aktive og de har trukket +2000euro på min erhvervskonto uden at jeg kunne stoppe dem, indtil jeg blokeret mit kreditkort.

Jeg har skrevet til FB via Instagram som de anbefaler - min 10 gange, men de svarer ikke!
Jeg har også kontaktet dem via en ny FB profil, uden svar!

Hvad gør jeg?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2024 - 10:09 #1
Via advokat, sagsøg dem. Den slags giver ofte svar.
Avatar billede KasjaØ Novice
06. marts 2024 - 17:18 #2
Hej PeterK,

Jeg har været ude for det samme her d. 22 februar, og jeg har prøvet at sende appeller både via FB og Instagram, og forklaret dem, at en thai-profil har fået afgang til min Insta og FB-konto, og at det ikke var mig, der har overtrådt Metas fælleskabsregler.

Deres hjælpecenter er er cirkus, hvor man bliver kastet frem og tilbage imellem ubrugelige hjælpesider. Jeg har kontaktet dem flere gange via Insta support og en formular om misbrug på FB. Men der sker NADA fra supportens side..

Er det lykkedes dig, at få supporten til at genaktivere din FB profil?
Avatar billede Helle Praktikant
07. marts 2024 - 21:55 #3
Hej
Jeg har også fået min Facebook suspenderet + Messenger
Jeg har også en side til min frisørsalon, sim jeg ikke kan logge på!
Min egen profil er slettet/suspenderet
Insta kontoen som står, kender jeg ikke!
Aner ikke hvordan jeg kommer videre - har ikke råd til advokat !!!
Jeg har også modtaget en mail fra min egen mailadresse, som fortæller jeg er hacket og de oplyser endda mit password  og de kræver jeg skal betale 500$ i bitcoins
Virkelig en ubehagelig oplevelse
Har meldt det til politiet
Avatar billede KasjaØ Novice
08. marts 2024 - 10:49 #4
Hej Helle,

Ja, det er en frustration uden lige. Jeg har dog ikke været udsat for at få samme mail.

Det hele ved mig startede med, at jeg fik en notifikation i FB om, at en ukendt thai profil, havde accepteret min venneanmodning på FB. Problemet er bare, at jeg ikke har sendt en venneanmodning til vedkommende..
Så jeg slettede denne profil fra min venneliste med det samme.

Så fik jeg en notifikation på skærmen, at min konto var blevet suspenderet, og at jeg kunne appellere afgørelsen vis den tilknyttede Instagramprofil (som ikke er min men en eller anden tranhaiphuong9537)..

Jeg har slettet denne profil fra min Instagram konto under profildelinger.

Jeg har nærmest appeleret dagligt via Instagram support og FB rapporteringer, men jeg hører nada…
Avatar billede Helle Praktikant
08. marts 2024 - 18:53 #5
Ej- hold da op
Hvornår er det sket?
Jeg fik samme melding- bare en anden instaadresse- men også asiatisk lydende
Hvad pokker gør vi?
Har sendt min 10 beskeder til meta
Jeg er vildt frustreret og træt af at jeg heller ikke kan komme ind på min fb til min salon!
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2024 - 19:29 #6
Skift adgangskode 3-4 gange årligt, og lad være med at genbruge gamle koder.
Det gælder så også, at kode til et sted ikke genbruges til andre sites.
Nogle store sites hackes, og hvis der er fx en bruger Helle i puljen, som de har adgang til, så tester svindlere videre på alle med Hellexxxx med samme adgangskode. De kan teste flere tusinder pr minut.
Din browser kan huske dine login selv, og du kan skrive dem ned.  Der er ingen grund til genbrug af data.
Avatar billede Helle Praktikant
08. marts 2024 - 20:26 #7
Tak
Har skiftet kode!
Men kan man få genåbnet den?
Kan heller ikke komme ind på min forretnings side!
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2024 - 20:51 #8
Der skal du overbevise sitet om, at du er dig, og at din identitet blev stjålet (fx ved at henvise til, at din id blev hacket, og lå på offentlige sites med dine data)
Avatar billede Helle Praktikant
08. marts 2024 - 22:13 #9
Problemet er, at de jo ikke svarer
Jeg har lagt screenshot ind, skrevet 10-15 gange og virkelig forsøgt
De reagerer jo ikke
Aner jo ikke engang om de læser de anker som de modtager!!!
Avatar billede KasjaØ Novice
09. marts 2024 - 09:58 #10
Meta gør NADA på trods af 10 indsendte appel-rapporter via FB og Insta, hvor jeg forklarer, at min Insta og FB er blevet hacket.

Supporten ignorerer én fuldstændigt, på trods af, at man udreder forløbet for dem op til suspenderingen og vedhæfter ID og screenshots.

Helle, jeg overvejer at gå videre med sagen via min private retshjælpsforsikring..Ved ikke, om det er vejen, men det er det næste skridt, da jeg har hundredevis billeder liggende på profilen helt tilbage fra 2007, som jeg SKAL have adgang til igen. Dem kan de ikke bare nægte mig adgang til, da JEG ikke har overtrådt nogen form for deres fællesskabsregler.
Avatar billede KasjaØ Novice
09. marts 2024 - 10:01 #11
@Helle

Min suspendering skete for 2 ugers tid siden d. 22-02-2024 :/
Avatar billede Helle Praktikant
09. marts 2024 - 13:23 #12
@kasjaØ vil du skrive om de vil hjælpe?
Så gør jeg det samme!
Jeg har en frisørsalon - og kan ikke komme ind på salonens side… virkelig træls
Avatar billede KasjaØ Novice
09. marts 2024 - 21:19 #13
@Helle

Jeg skal nok vende tilbage, når jeg har snakket med dem :)

Det er virkelig øv, at det går ud over din salons FB side, hvor du ikke kan holde dine kunder opdateret mm. :(

Det er sgu utroligt den ignorance Meta support udviser overfor alle de henvendelser og appeller, hvor man til sidst render panden mod muren i deres såkaldte “Hjælpecenter”, og er nødsaget til at få advokatbistand indover…

Fy for en l…. service, siger jeg bare!