Avatar billede Kim Praktikant
11. februar 2024 - 18:26 Der er 14 kommentarer

Gmail

Hej, jeg har en fyldt Gmail mappe/drev(15 Gb). Kan man flytte alle mapper til et usb drev så det ikke går tabt inden jeg sletter?
Avatar billede expnet Seniormester
11. februar 2024 - 18:47 #1
Ja hvis du bruger Google drev på selve din pc
Avatar billede expnet Seniormester
11. februar 2024 - 18:48 #2
Sorry så ikke det var gmail
Avatar billede expnet Seniormester
11. februar 2024 - 18:49 #3
Du kan evt. Opsætte mail program på pc med pop3 så download du alt og derefter kan du gemme det ned i en eller flere mapper bagefter
Avatar billede Kim Praktikant
11. februar 2024 - 19:03 #4
Jeg bruger thunderbird
Avatar billede expnet Seniormester
11. februar 2024 - 19:14 #5
Funktioner -> eksporter
Så kan du zippe hele din profil tjek lige ved at pakke ud og du kan se og læse filerne
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2024 - 19:27 #6
Thunderbird med IMAP?  Så kan du kopiere udvalgte mail og mapper til din PC, og derefter slette dem på Gmail. Bemærk at du nu selv er ansvarlig for backup.
Avatar billede Kim Praktikant
11. februar 2024 - 20:41 #7
Ok, har forsøgt men jeg kan ikke trække mapperne til andre drev eller på skrivebordet
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2024 - 21:01 #8
Du skal gøre det i Thunderbird, hvor du flytter/trækker mails og mappen ned under "Local Folders" (eller hvad det hedder på dansk).
Avatar billede Kim Praktikant
11. februar 2024 - 21:10 #9
Ok det forsøger jeg
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. februar 2024 - 00:42 #10
Find ud af hvad der fylder, mit bud er billeder/video !. 15 giga rækker til ret meget mail.
Før du rydder op brug så "Google Takeout" som backup.

Jeg foretrækker at lade mail blive på serveren, så er de tilgængelige på alle PC, tablet og telefoner. Jeg bruger Thunderbird og mozbzckup så jeg har adgang til dem uden netadgang og hvis Google mister dem.
Avatar billede Jakob1991 Praktikant
12. februar 2024 - 03:07 #11
Ja. Du kan også bare vidersende alle emails til en ny gmail (så har du en backup der).
Avatar billede Kim Praktikant
12. februar 2024 - 22:26 #12
Hva gør jeg når jeg har lavet tale put? Skal det gemmes et sted?
Avatar billede Kim Praktikant
12. februar 2024 - 22:26 #13
Hov take out
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. februar 2024 - 15:47 #14