Avatar billede teis Seniormester
04. marts 2024 - 11:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Middel.hvis og over en hvis

Hej

Hvordan får jeg nedenstående formel til at virke? Skal have middelværdien for K9:M15, hvis værdien mindst er hvad der står i E1.

=MIDDEL.HVIS(K9:M15;"*"&>E1&"*")
Avatar billede Stig Seniormester
04. marts 2024 - 12:03 #1
Hej Teis,

Skal du have middelværdien af alle værdier i området K9:M15 der overstiger værdien i E1, eller vil du have et felt hvori middelværdien kun fremgår, såfremt middelværdien af alle værdier i området K9:M15 overstiger E1?

Hvis første, er formlen: =MIDDEL.HVIS(K9:M15;">"&E1)

Hvis anden, er formlen: =HVIS(MIDDEL(K9:M15)>E1;MIDDEL(K9:M15))
Avatar billede teis Seniormester
04. marts 2024 - 12:06 #2
Hej

Det var den første formel. mange tak