09. april 2024 - 21:47 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Google Calendar til tidsbestilling

I min psykologpraksis benytter jeg nu et online-bookingsystem, som jeg betaler penge for. Men så vidt jeg kan forstå, er det nu muligt at benytte Google Calendar til at lave tidsbestillinger, og det er tilmed gratis. Er der nogen, der har erfaring med dette og kan fortælle mere?

Venligst,
Psykolog Julie Lillegaard
www.psykologjulielillegaard.dk
Avatar billede Erik K Ekspert
09. april 2024 - 22:25 #1
Jeg har ikke selv erfaring med det, men en Google søgning giver følgende:
Google Kalender tilbyder to funktioner til tidsbestilling:
1. Aftaletidsrum:
Tilgængelig i visningerne Uge og Dag.
Vælg et tidspunkt i kalenderen og klik på "Aftaletidsrum" i begivenhedsdialogen.
Angiv detaljer som varighed, mødested, buffertid og maksimum antal aftaler pr. dag.
Del et link til aftaletidsrummet, så folk kan booke tid direkte i din kalender.
2. Tidsplaner for aftaler:
Kræver en Google Workspace- eller Google One-konto (for avancerede funktioner).
Opret en separat kalender for din tidsplan med tilgængelige tidspunkter.
Tilføj services, beskrivelser og priser for forskellige typer aftaler.
Del en personlig bookingside, hvor folk kan se din tidsplan og booke tid direkte.
Fordele ved at bruge Google Kalender til tidsbestilling:

Nem og effektiv: Spar tid på planlægning og koordinering af møder.
Overblik: Se alle dine aftaler og bookinger i én kalender.
Tilgængelighed: Del din tidsplan med andre og lad dem booke tid direkte.
Tilpasning: Tilføj detaljer og funktioner, der passer til dine behov.
Ulemper:
Avancerede funktioner kræver et abonnement.
Kan være komplekst at oprette og administrere.
Alternativer til Google Kalender:
Terapeut Booking: Specielt designet til online booking af aftaler.
SimplyBook.me: Tilbyder en række funktioner til online booking og betaling.
Doodle: Nem at bruge til at finde et tidspunkt, der passer alle deltagere.
Avatar billede puren Ekspert
10. april 2024 - 09:33 #2
Nej det kræver lidt mere end det hvis vi lige skal starte med hvad du betaler for så er det en service så dine klienter selv kan booke en tid men det er jo også at der er nogle der laver det siden igen hvis den bryder sammen eller der opstår fejl i den eller andet med en Google kalendere er du bare på den indtil du får det lavet.

Så er der selvfølgelig også lige jura siden af det for at bruge en privat Gmail kalender til erhvervs brug strider mod Google
Avatar billede puren Ekspert
10. april 2024 - 09:39 #3
*fejl tryk på opret* Googles Terms of service hvis du vil bruge Google til erhverv skal du betale for det,
19. april 2024 - 14:18 #4
Hej med jer,

Jeg ser først jeres svar nu - tak for det! Især tak til dig puren - rigtig gode pointer. Jeg tror bare, at jeg vil holde mig til mit nuværende system. Så er jeg også på den sikre side, hvad angår GDPR, for det ved jeg, at de opfylder.

Venligst,
Julie