Avatar billede TheLibrarian Mester
22. maj 2024 - 13:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kombinér to celler med kode

Jeg har to kolonner, som begge indeholder resultatet af en INDEKS / SAMMENLIGN formel. Dvs. koden ligger i cellen. Resultatet er enten #I/T eller en tekststreng.
Mine data ligger i linjer, og det resultat jeg skal bruge ligger i enten den ene eller den anden kolonne. Hvordan kan jeg skabe en tredje kolonne, som har alle de celler, der indeholder en tekststreng?

En linje er fx. #I/T    TekstA - og det ønskede resultat er TekstA
Eller #I/T      #I/T      og det ønskede resultat er en markering af at der ikke er tekst i nogen af cellerne.

Jeg bruger excel 2016.
Avatar billede MaxZpaD Professor
22. maj 2024 - 14:10 #1
Prøv med denne formel:

=HVIS(OG(ER.FEJL(B2);ER.FEJL(C2));"Ingen data";HVIS.FEJL(B2;C2))
Avatar billede TheLibrarian Mester
23. maj 2024 - 08:05 #2
Det virker!  Tusind tak :-)