Har problemer med at komme ind på min mail (Webmail virker perfekt, så brugernavn og kode er korrekt) Har prøvet med følgende: (vejledning klippet fra Yousee) Indgående postserver: Vælg enten POP3-server: pop3.mail.dk eller pop3.yousee.dk eller IMAP-server: imap.mail.dk eller imap.yousee.dk Standardport: POP3-server: 995 IMAP-server: 993 Brugernavn: Din YouSee mailadresse. Adgangskode: Skriv koden, du valgte, da du oprettede din YouSee-mail. Du kan ændre din kode under mailindstillinger på Mit YouSee. Læs her, hvordan du skifter din kode. Sæt flueben ved Min server kræver godkendelse (SSL).
Klik på Udgående server (SMTP) i bunden af menuen til venstre. Udgående postserver: asmtp.yousee.dk eller asmtp.mail.dk Standardport: 465 eller 587 Brugernavn: Din YouSee mailadresse. Adgangskode: Skriv koden, du valgte, da du oprettede din YouSee-mail. Du kan ændre din kode under mailindstillinger på Mit YouSee. Læs her, hvordan du skifter din kode. Sæt flueben ved Serveren til udgående post (SMTP).
Det kunne skyldes, at din adgangskode er for kort efter de nye regler. Som jeg lige husker det skal det være på 10 karakterer og indeholde både store og små bogstaver samt tal. Gå ind på mit Yousee og under mailindstillinger går du til ændring af password. Lav et nyt, der opfylder reglerne (er angivet), så vil din Thunderbird virke. Jeg ville samtidigt sikre mig at kodeord for MitYousee er det samme som for Thunderbird. Så kommer man ikke senere til at forveksle dem. Jeg er helt uenig med #1. Har altid fået en fin service fra YouSee inklusive fra deres besøgende teknikere.
Tak for jeres indlæg. Jeg HAR skrevet med Yousee, de giver ikke support på Thunderbird, bare brug Webmail!! Go' service?? Min adgangskode indeholder små, store bogstaver, tal, & specialtegn, (11 tegn!)
Koden for webmail og koden for et mailprogram er ikke nødvendigvis den samme. Gå i mailindstillinger og opret en ny kode for et mailprogram. Gerne det samme som for webmail. Der må ikke være andre mailprogrammer, der fra mobil eller tablet pinger mailserveren, da kontoen så blokeres i nogle timer. Ny kode er først aktiv efter nogle minutter, så vent 15-20 minutter før du forsøger med Thunderbird igen.
#3 - Ja den "sang" kender jeg alt for godt det med, at de altid nævner YouSee´s webmail. Jeg bruger selv Outlook, og der har jeg fået samme besked. I omkring ét år var der problemer med manglende modtagelse af mail. Især mails her fra eksperten. "Konfirmanderne" i YouSee´s såkaldte kundeservice kom med alle mulig dumme forklaringer, og påstod så galt, at de var hos eksperten fejlen lå. Derfor oprettede jeg en gmail-konto og nu var der pludselig ingen problemer. Nej YouSee er en "bolsjebutik". Servicen er i bund, men det er priserne ikke.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.