Avatar billede michael3480dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Explorer giver op for let

Windows 98 - IE 5.01 SP2 - celleron 333 - 320Mb ram
Når man skriver en url og trykker enter giver IE MEGET ofte op med det samme.
Skriver man så url´en igen kommer den for det meste frem.
Nogle gange må man prøve flere gange før den kommer.
Nogle ideer...???
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 12:32 #1
opdater til IE 5.5 SP2 :)
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:34 #2
Den tror jeg ikke rigtigt på hotpop.
Vi har lige opgraderet fra 5.0 til 5.01SP2. og det hjalp ikke.
Jeg har generelt lidt dårlige erfaringer med IE 5.5 til Win98 og ME, så jeg venter lige og ser og der kommer andre forslag.
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 12:56 #3
Kører nu IE 5.5 SP2
Stadig samme problem..!
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 13:05 #4
prøv at instalere IE 6.0 fra windows update den er rigtig god .. en klar forbedring fra 5.5 ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 13:06 #5
det kan også have noget at gøe med at dit indernet er for langsomt/overbelastet ..
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 13:39 #6
loadet >>
Ikke en mulighed, da det skal være en Dansk IE.
Det er heller ikke en \"løsning\", men allerhøjest en \"work around\". Desuden tror jeg heller ikke det vil hjælpe noget. Problemet i IE er sandsynligvis ikke SELVE problemet, men blot en følgevirkning/symptom.

Langsom forbindelse..
Hmm.
Mener du en \"ægte\" 2 Mb. hos uu-net kan betegnes som langsom.?
Andre maskiner på samme net oplever ingen problemer.
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 13:46 #7
Maskinen er pt halvvejs igennem en Norton virusscan med en opdateret scanner. Har ikke fundet noget (endnu)
Havde iøvrigt også problemer med LiveUpdate, så jeg måtte hente SmartUpdateren i stedet.
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:06 #8
Der VAR virus..!!
JS.Exception.Exploit og JS.Seeker.B
Det hjalp dog ikke på problemet at fjerne disse, så mit spm står stadig åbent.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 14:08 #9
jeg ved ikke hvad det skulle hjælpe men prøv at slette alle cookies of temp internet files
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:12 #10
Nu bliver det sjovt..!!
Prøver dos, ping til en site: OK
Prøver IP-sddr i IE  : OK
Prøver URL i IE : Stadig problem.
Et IE / DNS problem måske ??
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:17 #11
HAR selvfølgelig prøvet at slette \"Alt offlineindhold\" : Ingen forskel.

Har nu set nogle gange at IE udfører en ulovlig handling, når man afslutter den.
Nogle gange resulterer dette \"selvfølgelig\" også i, at skrivebord m.m. \"crasher\", så jeg må genstarte.
Avatar billede aceofspair Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:38 #12
Jeg spottede lige at du skrev at du bruger NAV
En lille reference til Symantecs egen hjemmeside
http://www.symantec.com/region/dk/press/n010827_dk.html

Løsningen til dit problem kan være at skifte ait antivirusprogram
Et godt program er Kaspersky AntiVirus (AVP) der kan hentes på http://www.kapersky.com
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:30 #13
Jeg installerede NAV for at se om det var en virus, som skabte problemet.
Problemet var der altså FØR jeg installerede NAV.
Avatar billede aceofspair Nybegynder
08. oktober 2001 - 08:59 #14
Hmmm...
Det lyder ikke godt.
Men så er der ikke mange muligheder tilbage, MEN, den mest indlysende er selvfølgelig at din computer lider af Microsoft...
Det er der detsværre ikke meget at gøre ved, men du kan prøve at installere Mozilla, en Freeware, Open Source og stabil browser, den kan downloades fra http://www.mozilla.org.
Jeg kan ikke rigtigt se andet, beklager

Og lige til ref. de to vira du nævnte er \"uskadelige\" javascript-vira der \"kun\" giver \"ejeren\" ret til at kigge rundt på din computer

Ace
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
11. oktober 2001 - 08:44 #15
Reinstallerer i den kommende week-end.
Det VED jeg da løser problemet.....
Installerer Win2k \"selvfølgelig\"..!!
Ja,- Jeg ved godt jeg \"blot\" kunne opgradere, men jeg har set for mange \"sjove\" ting ved opgradering til 2k, så jeg installerer hellere forfra.