Avatar billede geek! Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Login System. Hvad?

Hey
Jeg er igang med et stor chat community, og jeg sidder nu og skal igang med selve login.

Derfor søger jeg nogle erfaringer fra andre.
Hvad skal jeg lave deri?

Hvad kommer jeg til at fortryde senere hvis jeg ikke laver?

har i nogle gode ideer og lign?
Avatar billede parazite Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:29 #1
Hvilket sprog? Database?
Avatar billede geek! Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:37 #2
Det kan vel være ligemeget ? Eller?

Men det er PHP og SQL
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2001 - 00:41 #3
ja - først skal DU bestemme dig til et sprog... du kan vælge mellem asp og php. De kan stort set det samme, så her er det nok primært serveren du skal kigge på...

derefter valg af database... uanset hvilket sprog du vælger til programmeringen vil jeg foretrække MySQL - access er for usikker specielt til store systemer.

og så det vigtigste når disse ting er på plads; planlæg ALT - databasen, funktionerne, ALT - INDEN du går i gang med at programmere... er planen først på plads, er det bare at gå i gang og lave et ordentligt stykke arbejde!!!
Avatar billede geek! Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:45 #4
Ok så langt er jeg nu.. Det jeg spørger efter er hvad skal jeg tage højde for når jeg bygger login... Ting som man vil ærge sig over ikke og have lavet senere...

Jeg har bla. lige fundet ud af og lave noget antisikkerhed, så hvis man prøver at logge ind med en forkert kode et vis antal gange så banner den dig
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2001 - 00:50 #5
den umiddelbart eneste sikkerhed der skal være er, at men ikke må indtaste tegnet \' for kan dette gøres kan man let snyde sig ind...
Avatar billede parazite Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:51 #6
Personligt ville jeg vælge at lave systemet med sessions, fordi alle vitale informationer derved gemmes på serveren. Det eneste der gemmes på klienten er et uniks session-ID, så sikkerheden vil være tilpas høj.
Ellers er der ikke meget at sige. Registrer brugernavn og eventuelt kodeord når brugeren logges ind. Derefter kan du lave logintjek meget simpelt:
if (session_is_registered(\"brugernavn\")) {
    // Jaaaaaaaaa!
} else {
    // Øv da!
}
Hvis du f.eks. laver et forum, så sørg for at køre logintjekket ofte. Når brugeren logges ind, når brugeren skifter side, når brugeren trykker OK for at submitte sit indlæg osv. Altså, tjek hellere en gang for meget end en gang for lidt! :)

Ikke så meget mere at sige - hvis du kommer med flere detaljer om opbygning kan vi måske hjælpe endnu mere.

Relevant link: www.php.net/session
Avatar billede geek! Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:53 #7
jeg havde også planlagt og lave det med sessions... Jeg har dog også tænkt mig og lave noget session med ID og IP sådan så man ikke kan snyde med ID\'et på nogen måder...

Logintjekket.. Der mener du om session er sat? Det bliver kørt næsten hele tiden jo
Avatar billede parazite Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:58 #8
Det med IP skal du passe på med. Flere folk kan jo sagtens sidde bag samme IP, hviket kan give sjove fejl.
Avatar billede geek! Nybegynder
09. oktober 2001 - 07:12 #9
Oooooook flere der har nogle gode ting de skal af med?
Avatar billede parazite Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:42 #10
Takker for point. :)