Avatar billede onk Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:23 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

to computere på samme ADSL

Er der muligt at få to computere til at køre på internet på samme tid med adsl.
Hvis det er, vil jeg gerne have det forklaret.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:28 #1
Du skal købe en Hub eller en swich. hvis du ikke kan finde 2 af de samme stik på boksen
Avatar billede j.robert Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:28 #2
Ja, det er muligt.
Det er et meget ofte stillet spørgsmål.
Se følgende link for step by step:
Mer win98:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Med win2K:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2kxp/index.htm
Avatar billede dsweb Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:29 #3
Ja da, nemt... Du køber dig en rooter, (en lille box, hvor man kan sætte andre stik til andre computere i) Så sætter du bare lige så mange internet kabler i rooteren som du har lyst til... Og det kører fin med 2 ja selv 5
Avatar billede onk Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:31 #4
Hvad koster en sådan rooter?
Avatar billede jensb Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:31 #5
Hvor har du ADSL? ofte kan du få/leje en af din udbyder
Avatar billede onk Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:33 #6
Jeg har det ikke endnu.
Avatar billede j.robert Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:34 #7
Det er ikke nødvendigt med en Router.
Du kan benytte internet sharing (se ovenstående links).
Du skal dog som minimum have to netkort i den ene pc (dette er klart den biligste løsning).
Avatar billede onk Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:36 #8
Er det også muligt mellem win95 og win2000 (ntfs)
Avatar billede j.robert Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:38 #9
Har ikke prøvet med win95, men win98 kan.
Updater evt. til win98 eller win2k.
Avatar billede jensb Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:39 #10
De fleste udbydere kan i dag levere din ADSL med en router. Detter erlangt den bedste løsning, da computerne så fungerer uafhængigt af hinanden.

Hvis du bruget internet sharing, som i det link...så skal den ene computer (den som er forbundet til modemmet) altid være tændt.

teledanmark har f.eks. to ADSL løsninger til private \"bredbånd\" og \"netexpress\" den ene er med router...kan ikke lige huske hvilken af dem det er. Prisforksellen er meget lille
Avatar billede onk Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:39 #11
Min pointe er om det kan lade sig gøre mellem Fat og Ntfs
Avatar billede j.robert Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:40 #12
Det kan godt lade sig gøre med win95, da din win95 maskine skal have IP automatisk fra win2k.

Du skal bare sørge for at din win2k er maskinen der deler ICS(Internet connection sharing)
Avatar billede j.robert Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:42 #13
Det kan ikke lade sig gøre at dele filer mellem NTFS og FAT.
- Du skal have et FAT drev på win2k, hvorfra du kan dele mapper/filer.

ICS kan dog godt lade sig gøre uanset om du bruger NTFS eller FAT på din win2k.
Avatar billede jensb Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:43 #14
Netexpress kan du få med router, som du kan se her er prisforskellen meget lille

http://internet.opasia.dk/info.php?id=28182

De fleste andre udbydere leverer også med router. Igen er dette helt klart den bedste løsning da du ikke behøver at have den ene computer stående tændt altid
Avatar billede onk Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:44 #15
Hvad er ICS
Avatar billede jensb Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:49 #16
ICS = Internet Connection Sharing
Avatar billede j.robert Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:51 #17
ICS:
En nem løsning til at dele sin internet forbindelse via en anden computer.
Avatar billede onk Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:57 #18
Tak
Avatar billede j.robert Nybegynder
15. oktober 2001 - 01:02 #19
Takker for point.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2001 - 01:46 #20
Ja det kan nemt lade sig gøre mellem ntfs og fat ingen prob i det. Hvis du har 2 netkort i pc\'eren , som er koblet på ADSL så kan du endda blot bruge den deling, som er indbygget i windows.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk