Avatar billede kj12 Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:35 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

hvoff... Win2000pro

jeg har lige installeret en maskine for min kollega men...
cdrev= 40gb deles i 2 c=5gb d=ca 35gb
c formateres i fat32 ingen problem....men
d formateres til fat stort problem ved endt formatering skiver maskinen at d-drev ikke kan formateres??
det samme gentager sig da jeg forsøger fat32
jeg prøver så ntfs og den formaterse ok .... men hvorfor er der allerede brugt 65 mb på en tom disk???? (der er ingen skjulte filer eller diske
har tjecket..) kj
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:42 #1
Man får aldrig hele kapaciteten, og 65Mb er ikke ret meget i den sammenhæng.
Der er selvfølgelig en forklaring på de manglende MB, kan bare ikke lige huske hvad der sker med dem!
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:49 #2
Er det en IBM harddisk?
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:49 #3
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:50 #4
Undskyld, havde ikke lige læst dit spørgsmål ordentligt.
Avatar billede kj12 Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:55 #5
jamen...nomalt får jeg da hele kapasiteten...når jeg har formateret under win98 dvs  at ledig plads er det samme som diskens størrelse men her skrives at der er brigt 65 mega på en tom disk...
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:57 #6
Du kan ikke formaterer d til fat, da fat ikke understøtter mere end 2048 MB, og hvis du kigger på den fysiske størrelse af din 40 GB hardisk, vil du nok se at den er 39900 og et eller andet i størrelsen, og det kalder man så bare 40 GB.

Du burde kunne formaterer den til fat32, da fat32 understøtter 128 GB, så det kan jeg ikke give dig et svar på.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:04 #7
Maverick >> Understøtter FAT32 ikke kun optil 32 Gb ?

Men siden du bruger 64 Mb på dit d-drev er at NTFS bruger en del data (afhængig af diskens størrelse) til at holde styr på filsystemet, bl.a. filrettigheder og placering af diverse filer.

/jacob
Avatar billede kj12 Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:05 #8
tak for der ha en god aften kj
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. oktober 2001 - 23:09 #9
Takker for point, selvom jeg ikke bidrog med meget.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
21. oktober 2001 - 07:37 #10
jacobchr >> jeg har selv en 40 GB IBM disk formateret til fat32, og der er ingen problemer. Mener bestemt det er 128 GB filsystemet kan klare.