Avatar billede diness Nybegynder
01. juni 1999 - 11:08 Der er 24 kommentarer

Database baseret shopping system.

JEg elder efter et database-baseret shoppin system (Gerne Perl/CGI) som jeg kan få til at virke sammen med en standard MS access database, og måske også hvis det er muligt have support for flere sprog.

Er der nogle der kender / har et sådan script?

M.v.h.

Daniel
Avatar billede hanmark Nybegynder
01. juni 1999 - 12:08 #1
AbleCommerce (www.ablecommerce.com) har et sådan system. Det skulle efter sigende være temmeligt udbredt over I staterne. Det er dog baseret på ColdFusion applikations serveren.
Avatar billede theartist Nybegynder
01. juni 1999 - 16:15 #2
du kan købe systemer udviklet i ASP flere steder på nettet. Mange netbureauer tilbyder denne løsning som moduler..
Avatar billede a1a1 Novice
01. juni 1999 - 16:47 #3
er du intereseret i at købe noget eller er det noget som du selv vil lave (du mangler måske inspriation ?  :)
Avatar billede softice Nybegynder
01. juni 1999 - 17:42 #4
Lige et hurtigt sprøgsmål..

kan man få så'en et shopping system gratis og til at køre en Apache webserver (Redhat Linux) ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. juni 1999 - 19:30 #5
hvis man skriver et selv kan man sagtens lave det gratis
Avatar billede softice Nybegynder
01. juni 1999 - 22:00 #6
yep, men du har ikke set mig kode :(

:)
Avatar billede diness Nybegynder
02. juni 1999 - 06:18 #7
Jeg vil da lave det meste selv mangler som du selv sige bare lidt "inspiration"...

Avatar billede a1a1 Novice
02. juni 1999 - 14:25 #8
jeg selv har lavet et system, i ASP det virker udemærket, men det er jo ikke noget der passer på andre databaser..

Så hvis du vil lave det meste selv, må du jo næsten lave det hele selv(?), og så vil jeg foreslå at du køber en bog om ASP da det nok er det nemeste...

Ellers må du finde nogen der kan lave det grundlæggende for dig (så det passer til dine produkter), og så selv lave resten....men der kommer man ikke langt med cyberpoint..;)
Avatar billede diness Nybegynder
02. juni 1999 - 16:52 #9
Det er rigtigt, dog er jeg ikke så meget interesseret i asp, hellere perl / cgi,men der er jo nok ingen andre vejen end "the hard one"....
Avatar billede diness Nybegynder
03. juni 1999 - 22:40 #10
Hvad ville et sådan system koste at få lavet ?
Det skal kunne fungere ud fra en access, database samt have søgefunktion, kunde oprettelse mv.
Avatar billede a1a1 Novice
04. juni 1999 - 02:57 #11
Det kommer an på flere ting, antal varer (100 eller 50000), hvor avancered søgefunktion du vil have, hvordan du vil opdatere databasen (fra browser eller ved at uploade en ny), osv...

men, prisen starter vel fra en 2-3000 kr. og op efter...:)
Avatar billede ffn Nybegynder
28. juni 1999 - 17:34 #12
Prøv www.addsoft.net de har det du søger - også en gratis version

StoreBot --- The ONLY Shopping cart program that will make your web site e-commerce ready in 5 minutes by inserting WebBots into FrontPage 98 without monthly fees.*

StoreBot is a complete database-driven shopping cart system with Web-based store management. It runs on most Web hosting NT servers, and is fully integrated with Microsoft ASP, Access, FrontPage, DLL and MS Office. Take five minutes to insert three WebBots--StoreFront, Manage, and Invoice--and your Web site is e-commerce ready. Build-in credit card validation module validates all major credit card numbers. There are no monthly fees, and no programming is required. This program features support for
SSL. Online auction, inventory control, UPS shipping, state sales tax and sales reports are now included in Pro Edition. Standard Edition is now free with selected Web Host Providers.

Avatar billede mogenshoj Nybegynder
15. august 1999 - 20:33 #13
Du kan vælge mange forskellige gratis Shopping Carts her:

http://www.scriptsearch.com/pages/l9c2c3.shtml

- Mogenshoj
Avatar billede jens1 Nybegynder
27. september 1999 - 23:17 #14
Hvis du er interesseret i et ASP baseret shopping sys. baseret på MS Access så har jeg et til salg for en fair pris lige til at køre on-line med.

Send mig en mail på jens@bosscom.dk og jeg vil give dig et link til siten.
Avatar billede klas Juniormester
27. september 1999 - 23:39 #15
hey jens.. hvad er det for et system..?og hvad er prisen?
Avatar billede maj006 Nybegynder
15. oktober 1999 - 10:42 #16
Prøv at gå ind på www.wiserweb.dk de udbyder netop den tjeneste du søger efter!
Avatar billede one Nybegynder
26. oktober 1999 - 13:15 #17
Avatar billede carter Nybegynder
18. november 1999 - 15:13 #18
Jeg vil anbefale en løsning lavet i JAVA. Det er klart at foretrække hvis man mener noget med sin tilstedeværelse på nettet.

Prøv at kontakte The Danish Object Company (www.danishobject.dk).
De er ret seje til den slags.
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
21. november 1999 - 21:16 #19
hvis du får et shopping cart system vil du så ikke sende en kopi til mig ?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
15. marts 2000 - 23:18 #20
Prøv evt. at kigge på www.dandomain.dk
Vi har et færdigt shop system.
Du er desuden velkommen til at ringe og få en snak om det.
Avatar billede smurfen Nybegynder
18. april 2000 - 11:16 #21
Carter: erh, det er da den eneste der SLET ikke holder..
Avatar billede 1234567891 Nybegynder
18. april 2000 - 12:08 #22
Jeg kan skaffe et i ASP for mellem 1000 og 3000 som er lavet efter dine krav
Avatar billede vallemanden Nybegynder
27. september 2004 - 16:09 #23
HMMMM måske er det på tide at lukke dette spg
Avatar billede klas Juniormester
27. september 2004 - 17:34 #24
damn det er jo ældgammelt  -  Jeg endte faktisk med at købe et af ham jens for 15k  :)

Men det er så lang tid siden at butikken er lukket nu.. men jeg har da stadig "licens" og kode til butikken..