Avatar billede operative Nybegynder
15. november 2001 - 14:04 Der er 33 kommentarer

Jeg søger arbejder, som web-designer

Jeg søger arbejde/freelance/praktikplads som web-designer jeg er lige fortiden på skole som webdesigner, i kan kontakte mig på operative@ofir.dk -
´jeg har bl.a. lavet :

www.dawin.dk/operative/arkiv/oper
www.dawin.dk/operative/arkiv/elev
www.dawin.dk/elevplads

Mvh Rune
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. november 2001 - 14:13 #1
Jeg kan kun sige fedt nok at du ihærdigt prøver ligesom mig selv....Men lige et par råd...Lad være med at annoncere med at du arbejder i \"frontpage\" dette giver et amatør agtigt indtryk af dine egenskaber. Desuden er der fejl på www.dawin.dk/elevplads når jeg ser siden i 800*600 sidder faq knappen helt ude over designet. Det skulle du måske lige kigge på men ellers vil jeg da bare ønske dig held og lykke...!

-Jonas
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. november 2001 - 14:14 #2
Ps. Hvorfor har du lavet al i billeder endda også teskten det hiver da dine loadtider helt i vejret?
Avatar billede dah Nybegynder
15. november 2001 - 14:25 #3
og links på ude i siden på http://www.dawin.dk/elevplads dem nede i bunden virker da heller ikke optimalt. men ellers rimelig cool design du fyre af, men som freefreelancer siger, det syger for meget hvis det alt sammen er i billeder... Men held og lykke... =)
Avatar billede ajh Nybegynder
15. november 2001 - 14:34 #4
Lige nogle få kommentarer til besvarelserne:

I vore dage betyder det intet om teksten er i grafik. Så længe man komprimere det som gif fylder det intet. Der er dog mange andre grunde til at lade tekst være tekst.

Jeg vil desuden lige gøre opmærksom på at der intet i vejen er for at sige man bruger Frontpage da man sagtens med lidt kreativ og teknisk snilde kan lave noget der ser nogenlunde ordentligt ud.

Et program er kun så amatør-agtigt som man gør det til

mvh
Anja
Avatar billede dmcn Praktikant
15. november 2001 - 14:37 #5
ajh : Et program er kun så amatøragtigt, som det gør HTML-koden til - og fra den vinkel er FP MEGET amatøragtigt. :)
Avatar billede ajh Nybegynder
15. november 2001 - 14:39 #6
normality> Jeg kan få en gammel rustbunke af en bil til at køre ordentligt og se smart ud, men nej det gør det ikke til en ny VW :)

Avatar billede dmcn Praktikant
15. november 2001 - 14:43 #7
ajh : Hvis man skal være webdesigner - og tjene knaster på det - nytter det ikke noget at sidde med programmer som FP. Jo, ting kan da komme til at se godt ud i det, men det vil ikke virke i meget andet end den nyeste IE, og koden vil være total slamkode. :)
Avatar billede ajh Nybegynder
15. november 2001 - 14:50 #8
normailty, det var altså heller ikke det jeg ville frem med.

Hvis man kan Frontpage er der ingen grund til at skjule det (ja, man bør nok bruge et andet prog) men det kan faktisk meget nemt være brugbart når en kunde bruger frontpage og gerne vil have support.

Slamkode ? Ja, det hører jo et M$ produkt til, godt jeg har en Mac :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2001 - 14:53 #9
Ehe, hvorfor har du dit cprnr stående på: http://www.dawin.dk/operative/arkiv/elev/ommig.htm
Avatar billede dmcn Praktikant
15. november 2001 - 14:53 #10
ajh : Så længe man søger arbejde som webdesigner, så er det sjældent en fordel at skrive at man bruger FP. Enig, hvis det var som MS-supporter man søgte arbejde, så skal det da med, men ikke som webdesigner. De fleste firmaer ved at FP genererer, mildt sagt, rådden kode.
Mac rox! :)
Hvem der bare havde råd til en. *suk*
Avatar billede operative Nybegynder
15. november 2001 - 14:54 #11
arg, nej man .. har linket den forkert.. dååh... havde fjernet.. tak ska du ha, fixer det imorn :-)
Avatar billede operative Nybegynder
15. november 2001 - 14:56 #12
hvilke andre programmer kan i foreslå? Homesite, Notepad?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2001 - 14:57 #13
HOMESITE!!!!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. november 2001 - 14:57 #14
Juhu Juhu Juhu Juhu Juhu Juhu
Avatar billede dmcn Praktikant
15. november 2001 - 14:58 #15
Notepad helt klart. Så viser du, at du også ved hvad du laver.
Og som freefreelancer siger, så lad være med at sætte din tekst ind som billeder. Du begrænser dig selv *meget*.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. november 2001 - 15:02 #16
Hvis du vil være med oppe ved de hårde drenge vil jeg foreslå notesblok(noteplad) men til at starte med kan du hente tsw på www.tsw.dk det er en god gratis en!

-Jonas
Avatar billede ajh Nybegynder
15. november 2001 - 15:05 #17
normality>> Køb på afbetaling ?

OK, jeg syntes heller ikke man skal skrive i ansøgningen af frontpage er det program man bruger mest, på den anden side tror jeg en del af virksomhederne er klar over at det er meget brugt. Og hvis man mestre frontpage, ja så kan man vel egentligt mestre det meste :)

Jeg lærte af skrive html i notepad og er sidenhen gået over til dreamweaver som er klart min favorit, php kode skriver jeg selv og i nogle tilfælde bruger jeg BBEdit til at lave linebreaks om til Unix da dreamweaver faktisk phucker up i det.

Hvis jeg skulle skrive en ansøgning ville jeg ikke lade f.eks PageMaker udeblive i en kort \"hvilke-programmer-kan-jeg\"-liste bare fordi det er et skod program.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. november 2001 - 15:08 #18
ajh > Pagemaker er da et udemærket program til layout af tryksager?
Hvad er fordelen ved en mac`? Hvilke programmer kan du kører på den?
Avatar billede ajh Nybegynder
15. november 2001 - 15:10 #19
Hvilket program du skal bruge ?

Det kommer meget an på hvad du helt præcist vil ? Hvis du gerne vil udvide dine evner til php eller asp programmering skal du nok enten bide i det sure æble og bruge en ren tekst-editor, hvis du gerne vil gøre det lidt nemmere for dig selv kan jeg foreslå dreamweaver, den laver en nogenlunde kode.

Lige et spgm; hvad fanden kan en \"hård\" dreng ?

*g*
Avatar billede ajh Nybegynder
15. november 2001 - 15:12 #20
freefreelancer> nope det er et af de mest sucky programmer jeg længe har set, den kan intet!

Jeg kan køre ca. alle de samme programmer som man kan på en pc. jeg slipper bare for blå skærm og jeg har et flot design at kigge på istedet for en grå kasse :o)

Jeg behøver ikke frygte hver eneste virus jeg modtager for de fleste virker ikke på mig.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. november 2001 - 15:12 #21
Det må du ikke spørge mig om men det lød da meget godt ik *G*
Avatar billede ajh Nybegynder
15. november 2001 - 15:13 #22
rettelse; pagemaker kan ikke lide at være samarbejdsvillig hvad angår af ændre sit format til f.eks pdf, det er meget lidt kompatibelt med andre programmer incl. Adobes egne..

Gode dtp/layout programmer; QuarkXpress og InDesign nothing else
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. november 2001 - 15:13 #23
Hørte lidt om at flash ikke kører på mac er det rigtigt??
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. november 2001 - 15:14 #24
Jeg bruger indesign så det er jeg glad for at du siger...Har du prøvet en trial version af pagemaker jeg synes nu at det lignede det næsten på en prik!
Avatar billede ajh Nybegynder
15. november 2001 - 15:16 #25
freefree> jeg har intet problem med Flash på mac, nogle gange bliver koden til aflæsning ikke lavet ordentligt i html filen og det kan naturligvis give nogle problemer, et stort flash-films problem er netscape og tabeller.

Det enste web jeg har problemer med er diverse java/javascripts der bruger \"mere\" end bare browseren. Inklusiv de der er dårligt skrevet naturligvis... jeg har nogle abnorme problemer med f.eks boersen.dk på mac.
Avatar billede ajh Nybegynder
15. november 2001 - 15:17 #26
freefree> så vidt jeg ved kan pagemaker ikke lave pdf\'er eller eksporteres til et \"ordentligt og brugbart format. Det gør det lidt vanskeligt når man sidder midt i en avis og skal sætte en pagemaker annonce ind, heldigvis kan indesign da åbne skidtet.

Avatar billede freefreelancer Nybegynder
15. november 2001 - 17:25 #27
Ja det var da altid noget ;-)
Jeg fik bare af vide af en hardcore flasher at hvis jeg brugte pc endnu var der håb forude for mac duede bare ikke til animation men han har vel lavet sjov da alle andre end ham sad på mac.

-Jonas
Avatar billede pr0fane Nybegynder
17. november 2001 - 10:57 #28
Prøv da at holde jer til emnet. operative vil gerne have lidt hjælp til at finde et job, og så sidder i og diskuterer programmer.
Avatar billede ajh Nybegynder
18. november 2001 - 10:23 #29
pr0fane>> jeg har såmænd diskuteret/snakket med operative om emnet via e-mail.
Avatar billede pr0fane Nybegynder
19. november 2001 - 11:47 #30
Ok, godt at høre :)

Jeg står desuden også uden job hvis du skulle have nogen gode råd ;)

www.profanity.dk
Avatar billede professoren Nybegynder
13. marts 2002 - 11:28 #31
vi søger it-hjælp til iværksætter firmaer i opstartsfasen. Kan bruges til praktikplad el. afsluttende projekt på din It-udd, eller springbræt til opstart af eget firma...

headhunter@dkmail.zzn.com
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
18. marts 2002 - 16:07 #32
Fuck hvor er i nogle aber hvis i anbefaler notepad.. ..homesite laver PRECIS den samme kode, da det oxo er 100% håndkodning. Den har bare fordele som farveadskillelse af html og asp, auto tag afslutning, fil browser og meget andet som gør det daglige arbejde med html og asp LANGT hurtigere end med notepad. Jeg er sikker på at hvis du skriver at du bruger notepad, så vil de fleste arbejdsgivere som har forstand på branchen grine mere end de vil føle at du har forstand på det du laver.

/Olav
Avatar billede foxwell Nybegynder
09. maj 2002 - 00:26 #33
hvad med en avanceret notepad? jeg bruger selv EditPlus2 nu, hvor jeg før brugte DreamWeaver4 UltraDev... koderne bliver nu engang ikke bedre end når man skriver dem selv...

operative > hvis du vil have lidt erfaring kunne du prøve at tage kontakt til firmaer med grimme hjemmesider. find 5 grimme danske sites om dagen, lav et udkast til omdesign og send det til dem, fortæl lidt om dig selv og giv en (billig) pris på omdesign af deres site. hvis du gør det hver dag i en uge garanterer jeg at du får mindst én opgave (hvis dine udkast er gode nok!). Desuden er der gode chancer for nogle sorte penge hvis du griber det an på den måde, og du opbygger langsomt nogle referancer, som du kan bruge til større kunder/opgaver.