Avatar billede robogirl Nybegynder
16. november 2001 - 10:27 Der er 13 kommentarer

Hvem kan give mig gode råd til et Hangman spil !

Jeg vil lave et hangman spil, med dertil hørende use-case, domænemodel samt sekvensdiagram.
Programmet skal være i dos, og foregå på den måde at når en bruger starter kan han vælge forskellige kategorier på ord der skal gættes. Disse bliver hentet ind fra et array (en txt fil) I et andet array (eller skal det være i selve programmet) bliver \"hangman\" tegnet efterhånden som der bliver gættet forkert. (Hangman blliver lavet som ganske almindelig tegn....den kunne vel i pricippet også skrive \"Bang du er død\" *s*)
Forslag, hjælp og andet guf modtages med kyshånd :-)
Skriv evt. også på min e.mail adr. som er \"robogirl@worldonline.dk\"

Venligste hilsner og på forhånd tak

Robogirl :-)
Avatar billede borrisholt Novice
16. november 2001 - 10:28 #1
Jeg har et der er skrevet i JavaScript !!

Var det noget ?

Jens B
Avatar billede robogirl Nybegynder
16. november 2001 - 10:31 #2
Hvis du har modeller til det kan jeg ihvertfald godt bruge det...modellerne er jo som regel nogenlunde ens....
Skulle jeg være så heldig ??? :-D

Avatar billede borrisholt Novice
16. november 2001 - 10:33 #3
gå på http://borrisholt.com og kig på det .... Hvis du ikke selv kan stjæle det så vil jeg gerne sende dig sourcen ...

Jens B
Avatar billede disky Nybegynder
16. november 2001 - 10:37 #4
robogirl: brug de udviklingsmodeller du har lært.

Så er du godt kørende, når du først har lavet helt ned til sekvensdiagrammer så er selve kodningen ret nemt.
Avatar billede borrisholt Novice
16. november 2001 - 10:38 #5
Om ikke andet så kan du altig bruge mine billeder ....

Jens B
Avatar billede robogirl Nybegynder
16. november 2001 - 10:39 #6
Hmmmm, kan ikke liiiige finde Hangman andet end i Delfi *s* - Minder delfi om C++ ?? Og du skulle vel ikke ligge inde med modeller til spillet ?

Modeller er nok i øjeblikket det vigtigste til at komme i gang :-) Jeg er ret meget newbee, og bliver nok nødt til at starte fra bunden *grin*
Avatar billede robogirl Nybegynder
16. november 2001 - 10:41 #7
Disky:
Tror du ?? Jeg syntes det er lidt svært *grin* -
Men hvad foreslår I jeg gør mht. til tekstfilen (Altså alle ordene man skal gætte)

Når programmet skal checke for om bogstavet er korrekt er det så en \"if-else\" sætning ?

Avatar billede borrisholt Novice
16. november 2001 - 10:41 #8
nej nej .... Mit hamgman spil bruger bare alle de reserverede ord fra Delphi .... Dem kan du bare erstatte .... Rester en skrevet i JavaScript. Som minder noget om C++ .. Ja ja jeg ved det godt .. Men sybtaxen mener jeg !

Jens B
Avatar billede disky Nybegynder
16. november 2001 - 10:41 #9
jeg har aldrig lavet hangman.

Men hvis du er newbie er det en vigtig ting at starte fra bunden, for at lære tingene.

Men du kan godt kigge på andres løsning.

Pas bare på med kun at kigge på kode, men modeller får du svært ved at finde
Avatar billede robogirl Nybegynder
16. november 2001 - 10:43 #10
Det er bare SÅ ærgeligt at det ikke er til at finde modeller..... jeg ved godt at prof\'er ikke bruger modeller, men alligevel.....

Hmm, jeg sætter mig ned og får fixet noget sammen, men spørgsmålet med if-else sætningen vil jeg stadig gerne have svar på *grin*

Venligst

Mette
Avatar billede disky Nybegynder
16. november 2001 - 10:45 #11
robogirl:

der har du misforstået noget, det er amatører der ikke bruger modeller.

Os der er prof. udviklere, bruger tæt på altid modeller, da ens software bliver mange gange bedre hvis man gør.
Avatar billede robogirl Nybegynder
16. november 2001 - 10:47 #12
Hehe ok :-)
Så det jeg lærer på skolen kan jeg altså godt bruge til noget *grin*

Nå, I hører nok mere fra mig i løbet af dagen når jeg får bakset nogle ting sammen :-)

Venligst Mette
Avatar billede disky Nybegynder
16. november 2001 - 10:49 #13
yep, det kan du helt sikkert.

Og tro mig det er svært at vende sig til at bruge når man er selvlært udvikler.

Men 3 år på en ingeniør højskole fik det banket ind :)