Avatar billede newbien_ Nybegynder
10. december 2001 - 23:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Route igennem en linux box

Kan man ikke sætte en linux box op til at man kan unde fra, gå igennem den, også få dens ip.
Det er fordi det kunne værer skide smart, at kunne sidde på en dårlig linie her i dk, også kører gennem en linux box også ha go ping til ulandet pga man kører gennem linuxboxen som står på en stor linie.
Er det noget som kan lade sig gører.. ? :)
Avatar billede jacobchr Nybegynder
10. december 2001 - 23:42 #1
Synes desværre ikke at jeg får meget mening ud af det du skriver ? :-(

Du kan (med iptables, ipchains) sætte linux op til at route, men forstår ikke helt hvordan det skulle kunne ændre en dårlig linie til en god (altså et bedre ping) ?

/jacob
Avatar billede newbien_ Nybegynder
10. december 2001 - 23:58 #2
Det jeg mener er om jeg kan fra en isdn linie, gå igennem en \"proxy\" eller what ever, på linux boxen.
Ikke noget med 2 netkort.
Når man så er på den \"proxy\" what ever, så går men fra DENS linie ud
det vil sige at jeg KUN connecter til servers ip, og derfra så går jeg med servers linie ud på inettet.
Hvis vi nu siger at jeg går gennem 5 rute for at få server, derfra så til den udelanske server ip, hvor er kun er 5 hop.... (traceroute)
Fra lille linie
Serverip  (Stor linie)
ulandsk server ip

isdn til ulandsk server ip
1-15
det vil sige at jeg hopper 5 hop over...

Noget som giver mere menning nu ? :)
Avatar billede jacobchr Nybegynder
11. december 2001 - 00:54 #3
Jeg tror jeg har forstået det nu så. Men jeg tvivler på, at du vil vinde noget ved, da jeg vil mene at din ISDN sætter begrænsningen indtil din udbyder (altså føste \"hub\").Og jeg tivler på at diverse \"hubs\" er så overbelastet.

Men jeg har aldrig selv forsøgt det du spørger efter, men måske det er muligt.

/jacob
Avatar billede langbein Nybegynder
11. december 2001 - 06:54 #4
Det kan man da godt ! Det er jo slikt oppsett de Internett tilbyderne kjører som leverer \"opringt internettforbindelse\" som produkt, Enten ved hjelp av Linux/Unix eller NT/2000. Du må ha tilgang til en hurtig fast linje der Linux boksen skal stå, og så må du ha en inngående ISDN linje og ISDN modem på Linux boksen. Dette må da bli dyrt i forhold til de muligheter for ISDN forbindelse som finnes fra før ??!! Det er klart at du i noen grad vil kunne vinne hastighet ved å sette opp en slik dedikert ISDN linje til deg selv, hele kapasiteten blir jo fordelt til deg selv, slik at den dedikerte ISDN linjen hele tiden kan kjøre max speed. Har du virkelig tenkt å gjøre dette i praksis ??? Detaljinfo ??
Avatar billede langbein Nybegynder
11. december 2001 - 07:08 #5
Tror dette skal ha noe med saken å gjøre med hensyn til tilgang til Linux boxen via ISDN.
http://www.redhat.com/mirrors/LDP/HOWTO/Modem-Dialup-NT-HOWTO.html
Avatar billede langbein Nybegynder
11. december 2001 - 07:11 #6
Avatar billede newbien_ Nybegynder
11. december 2001 - 08:32 #7
Ikke just noget med ppp dialin.... :(
Bare sårn jeg logger på serveren og derfra går gennem dens route ud på internettet.
Og nej Jacob, jeg skal ikke bruge den til og download, kun spille.
Jeg ved ikke hvor meget det giver, men det ville jo give mere når min routeting gennem min udbryder til udelanske server er LANG og fra serveren er den ikke så lang...
Avatar billede kubrick Nybegynder
11. december 2001 - 13:37 #8
en forudsætning for at få den til route er :

echo \"1\" /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

skriv dette i en konsol... Og forsæt så din søgen...
Avatar billede rocekiller Nybegynder
13. december 2001 - 20:44 #9
Det vil ikke hjælpe på din ping i spil, da forbindelsen stadig skal gå fra linux\'en til din ISDN forbindelse. Faktisk vil den kun gøre din ping størrere, da den skal hele (om)vejen igennem linux box\'en.
Avatar billede newbien_ Nybegynder
13. august 2002 - 08:41 #10
... lukket