Avatar billede ove-s Nybegynder
12. december 2001 - 02:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VPN Med Cisco 677

Jeg har et problem med at oprette et vpn over nettet til min computer, den der skal modtage opkaldet kører win XP, og jeg har fået det til at virke over mit eget netværk, med den ip computeren har, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få routeren til at vidre sende, det til min computer, når der bliver kaldt op over nettet, er det en eller anden port man skal vidre stille eller hvad??
Jeg håber der er et klogt hovede der kan hjælpe mig, jeg skal virkelig bruge det.
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. december 2001 - 12:06 #1
be sure to enable IP protocol 47 (Generic Routing Encapsulation—GRE) and TCP port 1723. The connection uses port 1723 for general housekeeping, such as PPTP tunnel creation, maintenance, and termination. Port 47 passes tunneled data between the client and the server (including the GRE protocol), and you also need TCP port 1723 [established] if you\'re supporting RAS server-to-server VPN connections.

.:Visto.dk IT-service
.:www.visto.dk
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
12. december 2001 - 12:14 #2
hvis du bruger cybercity har de en glimragende hjælp til at konfigurere din router.. men du skal vel bare directe din port ned til din interne IP.. ik\'

altså i stil med dette:
set nat entry at eksterip internIP port tcp/ip

dette er langt fra den rigtige kode.. men det er i den stil du skal telnette din router..
(jeg ved ikke om spørgsmålet er forstået rigtigt, ellers må du tage det som en julehilsen) :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. december 2001 - 14:54 #3
!!!!!!_-- ADVARSEL --_!!!!!
\"set nat entry at eksterip internIP port tcp/ip\" er IKKE korrekt, gør IKKE det som Torben Moeller skriver, det ødelægger din NAT tabel i routeren.
Avatar billede ove-s Nybegynder
12. december 2001 - 18:43 #4
Ok nu er jeg bange for at jeg slet ikke fatter en skid, det jeg gerne vil vide er hviken port jeg skal vidrestille, jeg har mere end en pc, sluttet til routeren, og har indstillet routeren til at vidre stille for bla. netmeeting, og ICQ, jeg ville bare vide om der er en ligende port, som man bruger til at vidrestille VPN til en bestemt IP adresse, hvis i allerede har svaret på det, beklager jeg meget at jeg vist er lidt fattesvag lige nu.
Jeg håber stadig at der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
13. december 2001 - 08:39 #5
sagde jo også det ikke var rigtigt....... men kig som sagt på cybercity (eller hvor din router er fra)
Avatar billede ove-s Nybegynder
14. december 2001 - 17:04 #6
Til jer begge to, tak for hjælpen, jeg har selv fundet ud af det, det eneste jeg ville have var den port der skulle bruges og det er jo 1723 som visto.dk skrev, derfor er det ham der for pointnene. men tak for hjælpen begge to.
Avatar billede ove-s Nybegynder
14. december 2001 - 18:21 #7
Hjælp det virker sku heller ikke, jeg, der er åbenbart mere end den port der skal vidre sendes, håber nogen vil hjælpe mig selvom jeg var lidt hurtig til at give point...
Avatar billede torben_moeller Nybegynder
19. december 2001 - 21:32 #8
hvad er det nøjagtigt dit problem er??