Avatar billede ove-s Nybegynder
14. december 2001 - 18:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

VPN porte????

Er der da ingen der kan hjælpe mig, jeg vil MEGET gerne vide hvilke porte VPN køre med, jeg kan ikke finde det nogen steder.
Jeg har tidligere oprette dette spørgsmål, men det lykkede ikke at opnå det resultat jeg ville have, nemlig at få hul igennem.
http://www.eksperten.dk/spm/145552
Jeg ved at PPTP køre på port 1723 men der må være en anden port (eller flere) som jeg ikke kender til.
Avatar billede ove-s Nybegynder
14. december 2001 - 18:36 #1
Lige en bemærkning jeg er kunde hos cybercity. Og har læst deres hjemmeside, og der er ingen steder hvor de skriver hvilke porte det er VPN bruger..
Avatar billede bentn Nybegynder
14. december 2001 - 18:44 #2
Avatar billede bentn Nybegynder
14. december 2001 - 18:45 #3
sorry, jeg læste forkert, troede der stod VNC
Avatar billede bentn Nybegynder
14. december 2001 - 20:11 #4
har du checket denne side,..?
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=vpn
ellers prøv at gå ind på www.google.com og skrive vpn i søgeren, fandet mange websider om emnet.
pøj-pøj
Avatar billede victor44 Nybegynder
14. december 2001 - 20:15 #5
PPTP bruger kun en port, nemlig 1723
Udover dette benytter den protocol 47, den skal der også være hul igennem til.

LuF

Avatar billede ove-s Nybegynder
14. december 2001 - 20:27 #6
ved nogen hvordan man laver hul igennem til en protocol med en cisco router??
Avatar billede bentn Nybegynder
14. december 2001 - 21:03 #7
Hey jeg fandt det..vedr porte.
BorderWare Secure udp port 500,
VPN Client 5.01  ip protokol 50 og 51
se mere her http://www.jth.net/proaccess/program.html
Avatar billede bentn Nybegynder
14. december 2001 - 21:08 #8
vedr. porte finder du mere her:
http://www.iana.org/assignments/port-numbers
Avatar billede svindler Nybegynder
17. december 2001 - 11:49 #9
Hvis du bruger Cisco 6xx kan du ikke køre nat af protocol 47; den understøtter kun nat af icmp, tcp og udp.
Du er nødt til at kigge efter en anden router eller smide et interface direkte i pc\'eren.
Cybercity (eller andre på eksperten) kan formodentlig fortælle dig, hvad du skal købe.
Et gæt kunne være Cisco 827, men den har du sikkert ikke lyst til at betale for.
Avatar billede ove-s Nybegynder
17. december 2001 - 17:39 #10
Jeg er ked af at det er sådan men efter at have snakket med Support, som ikke viste hvad protocol var for noget, det havde han ikke hørt om. Ja så tror jeg på det svar jeg har modtaget fra svindler, og så må jeg jo finde på en andne måde at gøre det på...
Avatar billede svindler Nybegynder
17. december 2001 - 20:46 #11
Til orientering bruger vi i firmaet en VPN klient fra Cisco, der kører på ren UDP. Jeg ved, at Checkpoints VPN klient også kan køre ren UDP.
Der findes sikkert tilsvarende muligheder i andre proprietære klienter. (PPTP tæller ikke med her)
Avatar billede ket Nybegynder
14. juni 2002 - 18:33 #12
fik du dette til at virker
du skal skrive
set nat entry add xxx.xxx.xxx.xxx 0 xxx.xxx.xxx.xxx 0 47
Avatar billede ket Nybegynder
27. november 2002 - 22:51 #13
set nat entry add <intern IP> 1723 <Ekstern IP> 1723 tcp
set nat entry add <intern IP> 1723 <Ekstern IP> 1723 udp
set nat entry add <intern IP> 1723 <Ekstern IP> 1723 47
set nat entry add <intern IP> 0 <Ekstern IP> 0 47
write
reboot