Avatar billede tolleboy Nybegynder
18. december 2001 - 13:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Bedømmelse af denne hjemmeside

Hej alle sammen.

Vi har afleveret denne side i et fag.
Jeg vil gerne havde den bedømt efter 13-skalaen.

Opgaven var at lave en hjemmeside til undervisningsbrug.

Vi valgte at lave en online Fysik- og Matematikformelsamling.

Hvad synes DU/I om det med denne løsning?
Avatar billede tolleboy Nybegynder
18. december 2001 - 13:04 #1
Avatar billede lawyer Nybegynder
18. december 2001 - 13:07 #2
Nydeligt arbejde... dejlig overskueligt. indhold = 10 og design = 8. Designet er hurtigt og overskueligt, men der kunne pyntes rundt omkring uden at forvære overskueligheden. Men helt sikkert en fin opgave!!
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. december 2001 - 13:21 #3
Princippet i jeres ide er kanon. Dejligt at nogen gider at bruge tid på at hjælpe andre, uden direkte at få vederlag for det.

Ligesom lawyer, synes jeg også at jeres indhold er bedre end design.

Indholdet vil jeg vurdere til 10. Designet derimod er til et 9 tal.

I er inde på det rigtige, nemlig at lave siden så formel som mulig, og ikke med alt muligt festfyrværkeri.

Den er hurtigt at manøvre rundt i, hvilket er vigtigt for en sådanne side.

Dog ville jeg lave om på jeres under-menuer. I stedet for vandrette menuer, ville jeg lave dem lodrette, og så med en kort beskrivelse bagefter. Det vil give et hurtigt overblik om undermenuens indhold.

Samlet vurdering 9+.

MVH

Jailbird
Avatar billede jailbird Nybegynder
18. december 2001 - 13:29 #4
Det er selvfølgelig svært at sige om de karakter I får herinde er realistiske. Vi kender ikke opgavestillingen, og ved derfor ikke om opgaven ligger vægt på at kvantiteten eller kvaliteten.

Hvis det er en opgave til IT på 3. år på hhx, kan I altså godt komme ud for, at der lægges stor vægt på det grafiske, manøvremuligheder og selvfølgelig brugervenligheden (jeres side indeholder de to sidste)... bare lige en lille reminder :0)
Avatar billede Peter Praktikant
18. december 2001 - 13:37 #5
en ganske udemærket side.
Forsiden kunne måske godt være lidt højere, altså måske gøre teksten lidt større. Er der flere internet? I skriver man altid er i nærheden af et internet.
I jeres links sektion skriver i om det link der er, at det er det tætteste man kommer på en formelsamling på nettet, hvad med jeres egen?
Jeg forstår ikke helt jeres downloadsektion, det er jo langtfra alle der har mathcad, jeg selv bruger Maple, så det er vel meget få der kan bruge filerne man kan downloade. Det kunne være smartere hvis de var konverteret til f.eks. pdf så alle kunne læse dem, men på den anden side, hvis man gerne vil downloade dem er det vel for at bruge dem senere, og der har man vel en formelsamling. Ellers skulle man kunne downloade alle html-siderne hvis det er fordi i tænker på folk med modem.
Men en udemærket side.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2001 - 17:02 #6
Siden er pæn og overskuelig, men noget nyskabende skal man kigge lang efter... I det hele taget virker det en smule \"standard\", selvom det vigigste - brugervenligheden - er prioriteret ret højt.
Jeres banner øverst er ikke videre pænt, men det fortæller da noget om sidens formål!
Jeg tror godt, at I kan sætte tekststørrelsen bare en smule op, uden at det betyder noget i en lavere opløsning.
Menuen er ret kedelig, og den aktuelle sides tekststørrelse i menuen skal ikke være større end de andre, så hellere fremhæv den vha. en anden farve!
Det er irriterende, at den nederste bjælke rykker sig hele tiden, op og ned. I skulle måske overveje frames.

Konklusion: Det er et temmeligt minimalistisk design, der udelukkende består af kasser og så et banner. Lidt for firkantet og enkelt og slet ikke revolutionerende, eller noget der bare ligner for den sags skyld.
Karaktér: 6 på 13-skalaen.
Begundelse: Lay-outet er alt for kedeligt. Hvis I havde valgt at stille dette spm under \"Sitevurdering\", så havde i til gengæld fået 8 eller 9 for siden som helhed med brugervenlighed og indhold!
Avatar billede tolleboy Nybegynder
18. december 2001 - 20:06 #7
Tak til jer alle. De accepteret svar er baseret på at de ser ud til at have forstået pointen i selve hjemmesiden vi har lavet.

Det er som sagt en formelsamling online, så man altid har mat- og fysik-samlingen ved hånden.

Da man tit skal se på den, skal den være simpel og systematisk opbygget, da den samtidig skal være let at loade....

Men tak til alle....