Avatar billede czar Nybegynder
28. december 2001 - 01:54 Der er 1 løsning

Sendmail og dnsbl

- - saks - -
divert(0)dnl
VERSIONID(`$Id: generic-bsd4.4.mc,v 8.10 1999/02/07 07:26:02 gshapiro Exp
$\')
OSTYPE(bsd4.4)dnl
DOMAIN(generic)dnl
FEATURE(`delay_checks\')dnl
FEATURE(`access_db\', `hash -T<TMPF> /etc/mail/access\')dnl
FEATURE(dnsbl, `relays.ordb.org\', `Rejected - see http://ordb.org/
Mailserver is listed as an open RELAY!\')dnl
FEATURE(dnsbl,`inputs.orbz.org\', `Rejected - see http://www.orbz.org/
Mailserver is listed as an open RELAY!\')dnl
FEATURE(dnsbl,`outputs.orbz.org\', `Rejected - see http://www.orbz.org/
Mailserver listed as an open RELAY!\')dnl
FEATURE(virtusertable, `hash /etc/mail/virtusertable\')dnl
MAILER(local)dnl
MAILER(smtp)dnl
- - saks - -

freebsd 4.2, sendmail 8.12.1...

okey... Jeg har forstået at ovenstående skulle være \"tricket\" til at bruge
er ordb.org og orbz.org ....

\"compilet\" til .cf, smidt over i /etc/mail og genstartet sendmail.....

så langt så godt, sender mail igennem min anden maskine... kommer fint
frem... fint, setupen fungere altså..?!

Roder lidt rundet, finder en ip på en smtp server som er åben, tjekker efter
i ordb.org, jeps den er \"åben\" (læs blokkeret af ordb), sender en e-mail til
min konto igennem denne... kommer fint frem ;( så sku da \"¤%¤\"&##¤!\"#¤##\"
... hvad gør jeg galt...?

note: domainet jeg sender til er listed i access filen, men det havde I jo
nok gættet... er det der problemmet er?

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

ovenstående er en gentagelse af usenet: news:3c2bc038$0$62857$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
Avatar billede czar Nybegynder
28. december 2001 - 02:30 #1
... trukket.... det virker idag!!!