Avatar billede zenjiin Nybegynder
30. december 2001 - 12:38 Der er 3 kommentarer

Palit GF3ti200 vs. Asus A7V266

Aaaargh nu har det pis drillet siden midt i måneden.......Jeg var ellers en glad lille julegris da jeg modtog pakken med mit Palit Daytona GeForce 3 ti 200 64Mb DDR og Tv-out. Så kunne jeg ligesom formattere og lægge XP ind i en frisk installation.

Men nej, der går ca. 2-5 minutter efter opstart, så låser XP og efter genstart siger den at der har været noget med min skærmkortsdriver (og ja, jeg har brugt næsten alt hvad der kunne støves frem af forskellige versioner). Har kørt nyeste Via 4in1, agp og ide miniport drivers. Bios på kortet er opdateret.

Snakkede med forhandleren (shg.dk), som sagde det kunne være problemer med strøm på kortet og jeg kunne skrue op for agp voltage i bios, hvor? Det samme galt noget de kaldte \"write ahead burst\" det kan jeg heller ikke fnde i min bios.

Desuden mener de ikke de vil tage kortet retur fordi jeg er kommet til at smide kassen væk (min datter havde brugt den som hoppepude). Hvis det er defekt er det vel ligemeget om de kan sælge det igen eller?!?

Nå jeg har også prøvet at sætte mit gamle GF256 i igen den laver også ged i den, det samme sker hvis jeg installerer WinME, selvom det før har kørt fint (believe it or not).

Kan nogen hjælpe, jeg skal gerne komme med flere oplysninger...
Gerne hurtigt da min PC er i overhængende fare for at ryge ud fra 2. sal.

--
CyAround Zenjiin
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2001 - 12:41 #1
du må IKKE bruge ver. 23.11 til dit grafikkort, da winxp ikke har det så godt med den driver. Brug en ældre version end 23.11 - f.eks. 23.10: http://www.tweakup.dk/driverlib/fisk/nvidia/23xx/w2k-2310.zip
Avatar billede trismegistos Nybegynder
30. december 2001 - 14:12 #2
prøv at lave en bios opgradering.
Avatar billede zenjiin Nybegynder
31. december 2001 - 01:40 #3
John og tris> jeg har gjort begge dele uden resultat har været gennem et hav af detonators og bios er den nyeste....