Avatar billede lp Nybegynder
16. april 2000 - 15:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

URLEncode problemer!

Jeg er ved at konvertere hele min access database til MySQL og i den forbindelse har jeg oplevet en højst besynderlig fejl.

Før jeg konverterede var der ingen problemer med at lave følgende:

<%=Server.URLEncode(Trim(Kategori("kategori")))%>

Men efter jeg konverterede kommer der følgende fejl uden jeg ændrede det mindste:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'URLEncode'

scriptet.asp, line 79

Hvorfor gør den det?

Jeg har prøvet at ændre URLEncoden en hel del, blandt ved at sætte " omkring hist og her men uden held.
Avatar billede hektor Nybegynder
16. april 2000 - 17:02 #1
Kan det tænkes at du får et andet resultat tilbage fra dit Kategori RS?

Prøv at lave en udskrift af Kategori("kategori"), og se om det er det som er problemet ...
Avatar billede emil Nybegynder
16. april 2000 - 17:57 #2
Det kan muligvis være fordi du får værdien 'null' tilbage fra databasen. I hvert fald får man en lignende fejl hvis man bruger 'HTMLEncode(rs("test"))' og 'rs("test")' er 'null'.
Jeg løste det ved at lave 'HTMLEncode(rs("test") & "")'. Så bliver den endelige streng nemlig ikke 'null' men blot tom.
En anden løsning er at ændre databasen således at det ikke er tilladt at der er null-værdier i felterne.

/emil
Avatar billede lp Nybegynder
16. april 2000 - 18:01 #3
Perfekt, lige løsningen :-) Den havde jeg ikke tænkt over på den måde, men var klar over at det var noget i den stil.

Tak for hjælpen!