Avatar billede rostved17 Nybegynder
18. januar 2002 - 19:37 Der er 2 kommentarer

Dynamisk ip og og webserver?

Er det helt hen i vejret?

Jeg har bestilt www.******.net, uden webserver. Kun registreret navnet.

Jeg har TDC Bredbånd 1024/512, med 4 DYNAMISKE ip... uden router altså...

Kan jeg sætte en webserver op til www.*****.net, så jeg slipper for at skulle betale for plads hos en udbyder?

Hvis, hvordan?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
18. januar 2002 - 19:39 #1
prøv at se på www.dyndns.dk -der er en vejledning til hvordan du kan gøre det. (altså at mappe dit domæne til din ip.
Avatar billede repox Seniormester
18. januar 2002 - 22:15 #2
www.deerfield.com har løsningen på dette...

Det du skal gøre at er at downloade softwaren dns2go og inden du registrerer noget skal du bede din udbyder om at sætte dns\'en op på dit domæne på følgende måde:

Primary DNS Server Hostname: NS1.DNS2GO.COM
Primary DNS Server IP address: 63.64.164.8
Secondary DNS Server Hostname: NS2.DNS2GO.COM
Secondary DNS Server IP address: 63.149.6.93

På den måde kan du oprette www.ditdomæne.dk hos dns2go\'s website når dit domænes dns er opdateret.
Sådan gør jeg selv og jeg synes det virker upåklageligt!

Vær opmærksom på nogle detaljer omkring email og sådan, men det kan du læse mere om på deres hjemmeside.

shady