Avatar billede dixen Nybegynder
21. januar 2002 - 20:51 Der er 7 kommentarer

Hjælp til site vurdering

jeg har leget lidt med design på mit site om cocktails, og kunne godt tænke mig lidt vurdering + konstruktiv kritik

www.friserverplads.dk/dixen/alterego/index.htm

tag jeg ikke af koden til højre det er et script der er i udu (det er også en .htm fil jeg ved det)

på forhånd tak!
Avatar billede freekyzone Nybegynder
21. januar 2002 - 20:57 #1
well umidbart synes jeg den er grim af en drinks-side.. sorry den diretke konklusion..

MEN..

hvis du nu laver mellemrummene lidt mindre mellem cellerne, så de ikke ligner noget der ikke hænger sammen, og vælger lidt andre farver...

Brug glade, lyse, iøjenfaldende farver, og gerne flere slags til dringssider!!!

din er for mørk, og trist!!!
Avatar billede uni-c Nybegynder
21. januar 2002 - 20:57 #2
positivt:
1 bgfarven er god
2 godt med en ordbog.(kan dog ikke komme ind på den med god ide)
3 godt den er dlt op i celler.

negativt.
Linkfarven passer ikke til bgfarven.
det er irriterende med et animeret banner/logo

ja det var lidt...
Avatar billede uni-c Nybegynder
21. januar 2002 - 20:58 #3
oh yeah....find en anden \"normal\" og pæn font...
Avatar billede uni-c Nybegynder
21. januar 2002 - 20:58 #4
til menuen altså
Avatar billede freekyzone Nybegynder
21. januar 2002 - 21:02 #5
som uni-c skriver, så passer det netop ikke sammen, og en grå baggrund som du har nu er alt for kedelig og trist til en drinks-side..

Men font-farven er og, hvis baggrunden bliver en anden, da den godt kan være iøjnefaldende!!!
Avatar billede md_craig Nybegynder
21. januar 2002 - 21:25 #6
Fy for Hel.... den er grim

prøv at lave lidt mere stil over det - Toppen bør du nok samle - og lav den mindre høj

til tekst (link såvel som brødtekst) kan jeg anbefale:

Tahoma, Verdana, MS sans serif, Arial(hvis man virkelig ikke har andre alternativer)

og skriftstørelse pt 10

brug fx CSS til at styre dette

<Style type=text/css>

table
{
font-family:tahoma;
font-size:10 pt;
}
</Style>

hvis det skal være i body så kan table udskiftes med body... og endelig skal jeg sige

der er mange flere mugligheder med CSS
Avatar billede md_craig Nybegynder
21. januar 2002 - 21:29 #7
har du muglighed for at låne et digital kamere, eller har du sågar et selv.. så pil alt dit sprut frem og stil det på en glasplade, lidt hævet,, find nogle fien drinks glas, fyld lidt i nogle af dem (bare lidt farvet vand) og sæt det pænt op...

tag et billede (eller mange)  find det bedste og brug det til en let gennemsigtig baggrund