Avatar billede fredstar Nybegynder
01. februar 2002 - 10:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

OS 9.1 breakdown?

.. hvor skal jeg starte her min kære G€ med os 9.1 den er fucked... arbejder med billedebehandling (photoshp 6.01) og den lukker hele tiden min PS ned med fejl nr 2 eller 3 - udover dette er min farve palette totalt fucked up .. nogle der har et svar inden jeg formaterer min harddisk og starter forfra?..

har prøvet flg.
- genskabt min os fra cd'en
-geninstalleret Photoshop
- geninstalleret min printer driver
- kørt norton 3-4 gange
..

hjæææælp!
Avatar billede spe Nybegynder
01. februar 2002 - 10:20 #1
Måske kunne du allerførst prøve med en opdatering til 9.2.
Avatar billede fredstar Nybegynder
01. februar 2002 - 10:22 #2
har downloadet en dk 9.2 opdatering.. den giver heletiden fejl når jeg unstuffer den... :o(
Avatar billede spe Nybegynder
01. februar 2002 - 10:25 #3
Hmmm...jo men så har du jo ikke fået afprøvet om det rent faktisk virker at opdatere.
Er netop kommet en opdatering 9.2.2 har du prøvet at hente den?
Avatar billede lem Nybegynder
01. februar 2002 - 10:27 #4
Hvor meget hukommelse har du tildelt Photoshop?
Den skal ha' ihvertfald 100000.

Lem
Avatar billede fredstar Nybegynder
01. februar 2002 - 10:28 #5
min photoshop køre 1 gb ;o) har installeret 1,5 gb.
Avatar billede lem Nybegynder
01. februar 2002 - 10:34 #6
Kan man ikke også tildele for meget!!!!!!!!!!
Avatar billede fredstar Nybegynder
01. februar 2002 - 10:36 #7
har kørt med 1gb i lang tid.. men selvfølgelig har jeg prøvet at varierer med størrelsen... intentet har hjulpet... hmmm
Avatar billede lem Nybegynder
01. februar 2002 - 10:38 #8
Tømt parameter ram og genoprettet skrivebord?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. februar 2002 - 18:31 #9
Du kan MAX tildele PS det halve af dine RAM. da den hele tiden øger mængden af forbruget af RAM til dit OS.
-du kan checke dette ved en gang i mellem, når du behandler i PS, at åbne "Om denne computer" i "Æble-menuen"

Dernæst skal du have tildelt din PS en betydelig stor "Scratchdisk".
-hvis du IKKE har mere end 200MB ledig diskplads, er der ikke plads til at oprette mere en en spejling af et billede på f.eks 300MB - hvis du da overhovedet kan åbne billedet.

Når du benytter 1G-RAM til din PS, vil jeg formode at du arbejder med billeder i størrelsesorden 2-4GB, ellers er dette en fjollet belastning af din OS´s mængde af RAM.
Hvis dine billeder fylder max. 500MB, kan du nøjes med 250MB RAM til PS.

HUSK: ALDRIG pille ved minimal størrelse i hukommelsespanelet - så "sluger" PS nemlig dette antal RAM allerede ved opstart. Og så er du på herrens mark ! ! !

Fik du denne lange smøre - ellers uddyber jeg gerne.

-men fejl 2 + 3 er ALTID et hukommelsesproblem.
Og det tyder på at du undertrykker OS´s RAM-behov.
-eller mangler "Scratchdisk-plads"

"Scratchdisk" finder du i PS´s "indstillinger"

Nå ja.
Og så slå lige den automatiske opdaterings-checker "FRA" i indstillingerne. Den bruger for mange kræfter, vis du arbejder med store billeder.

Hvis du ikke arbejder med større billeder end 200MB, skal du skynde dig at nedsætte PS´s RAM til 120-140MB, så kører den meget mere stabilt. HVER GANG.
Good luck !

hilsen: http://www.aeblenet.dk
Avatar billede newt_dot_dk Nybegynder
19. februar 2002 - 16:08 #10
Arbejder du med virtuel hukommelse?
Avatar billede udby Nybegynder
07. marts 2002 - 20:32 #11
PS bruger altså 2-3 gange så meget ram son dit billed fylder! Fotografen!