Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:11 Der er 27 kommentarer

Opretter forbindelse til udbyder men sender og modtager INGEN bytes?

Jeg har lige købt et Lasat 56000 modem, som jeg VED fungerer (har tjekket det på en ny computer) Så har jeg i fovejen en forbindelse til en udbyder som jeg VED fungerer (net4you). Jeg har installeret modemet som virker (fundet på en com-port). Computeren er en 200 mHz med 32 ram - og den opfylder de kravene til modemet. Jeg kan sagtens kalde op, få brugernavn og password godkendt, men så ikke mere. Den finder ikke de internetadresser jeg søger på. Hvis jeg klikker nede på udbyderikonet kan jeg se de forskellige oplysninger. Varigheden ændrer sig, hastigheden er på 44000 bps men sendte og modtagne bytes stor stille på ca. mellem 500 og 700 hver. Der sker ikke mere. Jeg har genindlæst win98 2 gange. Jeg har prøvet Lasat-hotline, net4you-hotline og en EDB-butik! Hjælp mig!
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:13 #1
Sæt din porthastighed ned til 56000.
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:14 #2
Jeg har sat max.hastigheden ned til omkring 58000
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:15 #3
Er det det du tænker på?
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:15 #4
Er det et eksternt modem?
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:17 #5
Under modem-egenskaber er max.hastigheden sat til 57600
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:17 #6
Eksternt - ja
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:18 #7
Det er din COM ports hastig, som du skal sætte.. det foregår inde i indstillinger for modemet.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. februar 2002 - 21:18 #8
havde samme problem...hjalp at skifte udbyder...fra mobilix til get2net
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:19 #9
Prøv at connecte ved forskellige hastigheder og se om noget ændrer sig..
Avatar billede hub Nybegynder
13. februar 2002 - 21:20 #10
Har du sat DNS korrekt?
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:21 #11
Jeg har prøvet både Net4you, som vi har på vores ISDN, og cybercity?
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:21 #12
riversen> Skiftede selv til ISDN, da jeg havde et problem noget lignende... det var støj...
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:22 #13
Det er nemlig min storesøsters jeg troede jeg kunne lave (!) - vi har selv ISDN hjemme
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:23 #14
Mht cybercity satte jeg DNS korrekt - med Net4you skulle jeg ikke gøre noget -tror jeg ikke
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:23 #15
Er det et analog modem eller en ISDN TA-adapter/modem?
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:26 #16
Men jeg ved ikke noget om databit, paritet, stopbit, om der skal være flueben ved "benyt flowstyring" og "brug FIFO buffere"???
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
13. februar 2002 - 21:26 #17
analog modem
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:29 #18
Det kan være lidt forskelligt fra udbyder til udbyder...
Har du rettet i noget af det? Normalt kører det som det skal, men som sagt der kan være lidt forskel...
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. februar 2002 - 21:30 #19
Hvad sagde net4you's hotline om indstillingerne?
Avatar billede mygskys Nybegynder
14. februar 2002 - 14:01 #20
Jeg fik engang at vide fra Cybercity, at hvis man tilføjede 4 , (kommaer) efter telefonnummeret - opkaldsnummeret, kunne det afhjælpe støj...

Avatar billede jensbastrup Nybegynder
14. februar 2002 - 21:07 #21
Net4you afprøvede linien og den fungerede fint fra deres side. Jeg brugte præcis det samme brugernavn og adgangskode som vi gør på vores ISDN-opkobling - så det er nok ikke det..
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
14. februar 2002 - 21:09 #22
Tror I det handler om støj?? For jeg har jo prøvet modemet på en computer der er en smule nyere..
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
15. februar 2002 - 10:46 #23
Jeg har prøvet det hele.. uden succes!
Avatar billede cbnimann Nybegynder
15. februar 2002 - 13:08 #24
Hvis du har downloadmanagers eller "internet-hastighedsforøgere" af en eller anden art skal de AFINSTALLERES. De gør desværre ofte mere skade end gavn
Avatar billede cbnimann Nybegynder
15. februar 2002 - 13:09 #25
Hvis der er andre stik sat udenpå modemstikket nede på teledåsen, så prøv at tage dem af.
Avatar billede jensbastrup Nybegynder
17. februar 2002 - 19:32 #26
Jeg har hverken downloadmanagers eller hastighedsforøgere. Jeg havde to andre tlf.stik "under" stikket til modemet. Det virkede nu ellers på den lidt hurtigere computer, men jeg vil nu lige prøve. Hvis det hjælper skal jeg nok vende tilbage med en pointuddeling..
Avatar billede per_larsen Nybegynder
27. april 2002 - 19:37 #27
Formoder, du har fået det løst, men det af ovennævnte, der kommer tættest på er nok det med download managers etc. (firewalls kan også give problemet). Som regel er det dog TCP/IP protokollen der er "gået i stykker" (fast arbejde til IT-supportere som en gave fra Microsoft), og du skal prøve at geninstallere netværkskomponenterne (Kontrolpanel/netværk). Prøv dog først lige det noget hurtigere "Ny opkaldsprofil" (Denne computer/NVM, hvis Win95/98).