Avatar billede TommyB Nybegynder
24. maj 2000 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DELETE via SQL

Det er egentligt et problem der skulle ligge både i ASP og SQL forum' men anyway....

JEg har et script der skal slette en post i en ACCESS database fra ete ASP script med en SQL string. jeg har prøvet med følgende kode:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dim conn
Dim rs
Dim strconn
Dim DBQValue

strSQL = "DELETE * FROM nyheder WHERE id =" & ID

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("data/nyheder.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN

myConn.Execute(strSQL)

On Error Resume Next

myConn.Close
Set myConn = nothing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

og får følgende fejl :

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Could not delete from specified tables.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeg forstår det ikke, jeg har i forskellige bøger set nøjagtig samme syntaks, kan det være at databasen er låst på nogen måde, eller at jeg ikke har rettigheder til at ændre (write access) i den pågældende fil ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. maj 2000 - 15:39 #1
strSQL = "DELETE FROM nyheder WHERE id =" & ID
Avatar billede TommyB Nybegynder
24. maj 2000 - 15:45 #2
Det har jeg også prøvet, jeg ved ikke hvorfor jeg havde den * med i min post her i dette forum.... det har været et desperat forsøg... !!

Har du andre forslag ??
Avatar billede sone Nybegynder
24. maj 2000 - 15:56 #3
Det kunne godt lyde som om at du ikke har skriverettigheder til databasefilen.
Kan du lave INSERT og UPDATE ?
Avatar billede tomsommer Juniormester
24. maj 2000 - 04:57 #4
Jeg giver Sone ret!

Det er derfor.. du skal have skriverettigheder!

Jeg havde samme problem og da fandt jeg ud af at min host have slettet mine skriverettigheder (Grrr)
Avatar billede TommyB Nybegynder
24. maj 2000 - 05:29 #5
Jeg har lige 'pillet' ved serveren...

Under IIS har jeg 'Read + Write + Script' access
og
Under Security på mappen + databasen har IUSER 'FULL CONTROL'

Det bare for at prøve det af.... men nu kommer der en ny fejl !!

-----
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation not supported on replicable databases that have not been converted to the current version
-----
Current version ??

hjælp mig !! jeg smider flere point i puljen...
Avatar billede posttest Nybegynder
24. maj 2000 - 05:49 #6
Nu er problemet nok (jeg gætter lidt) at du bruger Access 2000 til udvikling og at din IIS kører med en ældre ODBC-version til Access (Access97). Du skal formentlig konvertere din database til 97-format før du lægger den på web-serveren.
Avatar billede TommyB Nybegynder
24. maj 2000 - 06:17 #7
Desværre ikke.....

Jeg kan ikke li' office 2000 så jeg bruger '97 ... jeg har forsøgt at sætte en ODBC connection op med en ACCESS 97 driver også ... men der kom stadig problemer.... :((((

Nu har jeg imidlertidligt løst problemet ved at bruge'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0' men den skodder jo alt for vildt.....

Avatar billede TommyB Nybegynder
24. maj 2000 - 06:19 #8
....jeg tror sgu at jeg river en Linux server med MySQL på og dropper alt det Microsoft pis... !! :))

Det ved man hvad er !!!
Avatar billede TommyB Nybegynder
25. maj 2000 - 10:44 #9
Jeg lukker dette spørgsmål og kommer tilbage senere.....