Avatar billede jakeman Nybegynder
28. februar 2002 - 15:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Brugerrettighed på domæne mistes når bruger er logget på via VPN!

Hej med jer,

jeg har kæmpet med dette i nogle dage efterhånden, og er ved at være meget træt af min PDC. -Problemet ligger mere præcist i at jeg bruger VPN på vores domæne hvor der er flere brugere som er oprettet med "dialin" rettighed. Det "sjove" ligger i at nogle brugere kan ikke opnå de samme rettigheder når de er logget på domænet på arbejdspladsen som de kan gennem VPN forbindelsen hjemmefra! (de mister deres rettigheder til forskellige folders på serveren med VPN tilslutningen). -Nogle andre brugere som har samme rettighed på domænet som personerne der ikke kan få adgang til folderne, og som også har "dialin grantet" hjemmefra, kan godt opnå de samme rettigheder som de er oprettet til på domænet!

-Jeg har prøvet først at installerer en servicepack 6a high encryption på PDC'en (det er jo en MS NT server, så man ved aldrig!). Dernæst har jeg været ude og hente de seneste sikkerhedsopdateringer fra MS HP! Har også prøvet at "replace permission on all subdir.s" på de mapper som de enkelte brugere ikke kan få adgang til (men som de godt kan når de sidder på arbejdspladsen).

Bottom line:

Jeg syntes selv jeg har kigget på alle mulige ting som kunne have noget med emnet at gøre, meeeeen INGENTING har indtil videre virket!!! :(

Håber på der er en admin eller andre som har hørt om et lignende problem der kan hjælpe mig! -Det ville blive YDERST værdsat. :-)

/Jakeman
Avatar billede zeroxer Nybegynder
28. februar 2002 - 15:06 #1
hmmm....
Avatar billede jakeman Nybegynder
28. februar 2002 - 15:08 #2
Tjaaaaa! :-)

Hvis dette er dit svar bliver jeg sq nødtil at afvise det! :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. februar 2002 - 21:13 #3
Jeg ved endnu ikke meget om VPN, men er det den samme brugerprofil, brugeren præcentere serveren overfor, når han kommen gennem tunlen som hvis han logger på direkte. Hvis ikke kunne det tyde på at der er problemer med vpn profilen??
Avatar billede jakeman Nybegynder
28. februar 2002 - 22:24 #4
Det er det samme... Og som sagt er der flere andre brugere som godt kan logge ind og få rettighed til de folders som de selvfølgelig har rettighed til på domænet som værende de brugere de nu er! -Det er en klassisk MS hovedbryder! :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. marts 2002 - 20:43 #5
Ja så må jeg selv melde fra, men jeg prøver lige at spørge rundt på mit netværk
Avatar billede jakeman Nybegynder
02. marts 2002 - 15:38 #6
Jo tak, alt hvad der skal til for ikke at skulle til at genoprette og geninstallere en PDC! :-)
Avatar billede jakeman Nybegynder
04. marts 2002 - 10:01 #7
Er der virkelig ingen der har stødt på et sådan problem før? Øv!
Avatar billede jakeman Nybegynder
05. marts 2002 - 10:31 #8
Skal der flere point til???
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2002 - 19:22 #9
ikke for min skyld, jeg er ligeglad med point, men jeg ville gerne finde en løsning på dette interessamte problem. Jeg leder stadig
Avatar billede jakeman Nybegynder
06. marts 2002 - 08:24 #10
Ok det lyder godt! -Jeg kan da lige tilføje at jeg har prøvet at oprette en helt ny bruger med VPN adgang (dialup), men selv ikke denne kunne få lov til de ting som den ellers havde lov til! Jeg lov denne profil ligge på user manageren i lidt over et døgn for at være 100% sikker på at de rettigheder den havde fået slog igennem! (det gjorde de bare ikke helt)
Avatar billede jakeman Nybegynder
14. marts 2002 - 10:53 #11
Hvordan får man folk til at vise lidt interesse i dette problem? :-)
Avatar billede jakeman Nybegynder
26. marts 2002 - 11:13 #12
Hermed lukket! -Jeg prøvede forskellige ting og fandt ud af at problemet ligger i at nogle OS ikke kunne finde ud af at bruge usr og pwd til domænet og istedet brugte den lokale bruger account på den pågældende vpn brugers pc!