Her er nolge forskellige måder at lave spil på:
Den hårde vej:
Lær et programmerings sprog at kende enten C++ eller Delphi, Visual Basic (ikke java) - jeg bruger selv Delphi til 3D Programmering. (Det tager et par år - alt efter hvor i hærdigt og lærenem du er)
Dernæst bør du stifte kendskab til enten OpenGL eller Direct3D og kunne implementere dem - jeg bruger selv OpenGL. Der udover vil det være en fordel at kunne beherske et 3D Applikation af typen 3D Studio Max, LightWave, SoftImage eller Maya - Jeg bruger selv 3D Studio Max.
Mellem vejen:
Lær 3D Studio Max at kende og kast dig derefter over GMax som er et nyt gratis software fra Discreet der bygger på 3D Studio Max. Med det alene skulle du vist godt kunne lave seriøse 3D Spil - har dog aldrig selv pøvet det. Læs mere om GMax:
http://www.truemax.dk/3dcenter/nyheder.aspMen jeg tror ikke det er nogen skade til at kunne programmere!
Den lette vej:
Der findes en hel del software der gør det muligt hurtigt at lave dit eget 3D Spil. Bagdelen ved dette er at der en masse begrænsninger. Derfor bliver disse spil ret ensformlige at spille! Fordelen ved dette er at du slet ikke behøver at kunne programmere!
Her er et par gode Links (med hensyn til den første vej):
Min egen side, hvis du har lyst til at kende til Delphi:
www.opengl-delphi.dkAndre virklig gode sider:
http://nehe.gamedev.net/http://delphi.about.com/cs/opengl/index.htmhttp://www.gametutorials.com/Tutorials/Advanced/OpenGL_Pg3.htmHeld og Lykke (og en masse gå-på-mod)
ZeroHero