Avatar billede compac Seniormester
11. marts 2002 - 12:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netværk lokal + internet

Hej!
Jeg har 2 computere med netværkskort og en hub.
Netværkskortene er forbundet med Hub'ben og denne med internettet. Det kører OK.
Jeg kunne nu tænke mig at de to computere kunne snakke sammen. Hvordan får jeg dem til det? ( og stadig væk kunne gå på nettet). Jeg kører Win98.

Avatar billede freeman Nybegynder
11. marts 2002 - 12:58 #1
det kan du da sagtens som de køre nu ?.. Hvis de bare er i samme workgroup, så kan du da se om du ikke kan finde de andre, enten ved at søge efter computere (i søg), eller prøve at pinge dem på deres lokale ip.
Avatar billede compac Seniormester
11. marts 2002 - 13:21 #2
Det har jeg prøvet nu. På den ene computer kommer der en fejlmedd. der siger at "-der ikke er adgang til computer og Sharenavnet ikke er fundet"
Jeg har sørget for at afkrydse fil- og udskriftsdeling på begge maskiner.
På den anden computer kommer der en fejl "Der er ikke adgang til netværket"
Hvad mon der kan være galt?
Avatar billede freeman Nybegynder
11. marts 2002 - 13:26 #3
Har du delt dit drev.. Altså gå ind i "denne computer" højreklik på C-drevet og vælg deling (eller hvad det nu hedder på win98) :-)
Avatar billede compac Seniormester
11. marts 2002 - 13:39 #4
Ja, Drev er delt - som du skriver -  på begge maskiner.
Avatar billede jakeman Nybegynder
11. marts 2002 - 13:56 #5
får du en IP adresse tildelt ude fra internettet? -I så fald skal du være heldig hvis dine tildelte IP adresser ligger i samme IP net! -Løsningen på dette vil være at sætte en server op som deler sin internet forbindelse med resten af dine PC'ere på netværket. -Det kræver yderligere oxe et ekstra netkort til denne server.

/Jakeman
Avatar billede compac Seniormester
11. marts 2002 - 13:59 #6
Ja, jeg får tildelt en adresse fra udbyderen. Der findes en server der hedder noget med AnalogX. Kan den anbefales?
Avatar billede compac Seniormester
11. marts 2002 - 14:24 #7
Hvordan skal det ekstra netkort forbindes. Skal der et kabel fra netkortet til Hub'ben?
Avatar billede freako Nybegynder
13. marts 2002 - 00:45 #9
Det skulle ikke vlre nødvendig at få en nyt netkort, for i win98 kan man installere en ting under netværk der deler ens internet forbindelse, Jeg kan ikke lige huske hvordan den virker, men det gjorde den for mig. Ellers så bare sørg for at begge computere har samme undernetmaske, det er noget af det der tæller mest.