Avatar billede zoidberg Nybegynder
16. marts 2002 - 18:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

web -> print

Jeg har indtil nu kun lavet grafik til nettet og der har ikke været de store problemer, men nu har jeg lavet et DVD cover der skal udskrives og her opstår problemet.
Jeg har lavet billedet som jeg plejer og har ramt en størrelse der passer fint når jeg selv skriver det ud, men når andre printer det er det for lille.

Mit spørgsmål er nu hvordan man laver et billede så det altid har den samme størrelse når man udskriver det?
Avatar billede prodic Mester
16. marts 2002 - 18:43 #1
Du har vel lavet din grafik i 300 dpi uden at tænke over at det ikke handler om pixel-størrelsen med størrelsen i cm det handler om i udskrift.

Så opret dit dokument i 300 dpi og sæt størrelsen til det den skal være i udskriften. Så skulle det være til at lege med.
Avatar billede zoidberg Nybegynder
17. marts 2002 - 17:23 #2
Det er meget forvirrende dette her, nu har jeg kigget lidt på denne side http://www.aha.dk/pixel.htm og fundet ud af hvor stort mit billede skal være i pixels, men når jeg så printer det ud bliver det alt for stort.
Jeg har også prøvet at lave det i 72ppi og det ser ud til at virke.