Avatar billede waldeinburg Nybegynder
21. marts 2002 - 00:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DirectMusic lib

Jeg kan ikke linke mit program, der bruger DirectMusic. Jeg får følgende fejlmeddelelse fra linkeren:
Error: Unresolved external '_IID_IDirectMusicLoader8' referenced from <min fil>.obj
Inden I alle sammen skriver "Jamen, du skal da bare linke med den rigtige lib-fil, din idiot!" vil jeg lige sige, at det ved jeg udmærket godt. Men kunne nogen fortælle mig, hvilken, det er? Jeg har prøvet dmusic.lib, dmusic16.lib, dmusic32.lib, dmusicd.lib, dmloader.lib, dmloaded.lib og sågar dsound.lib da jeg gik helt i panik.
Man plejer at kunne finde den rigtige ved at få Windows til at søge efter det "unresolvede" navn som streng (det har jeg i hvert fald prøvet med manglende funktioner), men denne her kan jeg ikke finde. Er det en object-fil, jeg skal linke med?

Kan nogen hjælpe?

Avatar billede jpk Nybegynder
21. marts 2002 - 08:11 #1
Har du included dmusici.h?
Avatar billede alvion Nybegynder
21. marts 2002 - 08:12 #2
Det lyder da på mig mere som om at du får linket en .lib fil uden at inkludere den korrekte .h fil...
Avatar billede alvion Nybegynder
21. marts 2002 - 08:13 #3
Heh jpk - "To sjæle én tanke, to røvhuller på en planke..."
Avatar billede jpk Nybegynder
03. april 2002 - 12:54 #4
Fik du løst dit problem?
Avatar billede waldeinburg Nybegynder
27. april 2003 - 12:49 #5
Ups, faldt lige over et gammelt spørgsmål :P

Jeg bruger ikke Windows længere og vil bruge SDL, hvis jeg nogensinde skal porte noget til Windows.

Jeg kan ikke huske, om jeg fik problemet løst, men jeg tror ikke hverken jpk eller alvion har ret, for uden den rigtige headerfil vil funktionen ikke være eklæret når jeg kalder den, og så er det compileren og ikke linkeren, der vil brokke sig.

Jeg brugte Borland Free Compiler dengang. Hvis nogen andre ser der her og vil bruge DirectX sammen med denne compiler, skal de have nogle andre lib-filer end dem, der følger med Microsofts DirectX-SDK (men det er en anden slags fejl man får ved det, så det kan ikke være det, der var galt). De er, så vidt jeg husker, ikke lavet af Borland selv, men de skulle være til at finde gennem Google.