Avatar billede toasteren Nybegynder
01. april 2002 - 18:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DNS-server.

Daus

Min fætter sad og rodet med min PC, og ville for sjov prøve at deaktivere min DNS-server(e). Og da jeg havde tæsket ham godt og grundigt, og fået det aktiveret igen var server tallene væk.
Så ringede jeg til en kammerat med det samme internet (cabel), og fik hans tal.

Nu virker nettet igen, men:

Hvordan får jeg mine egne tilbage ?
Bliver jeg nødt til at ringe til en hot-line, eller er der en lettere måde ?
Og kan det forringe min net speed ?

//Toast
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. april 2002 - 18:58 #1
DNS serverens IP, har inte tmed din hastighed at gøre og sådan... En DNS finder bare ud af hvilke IP et web-site har, når du skriver www.eksperten.dk finder din DNS ud af at eksperten.dk har IP nummer 195.184.98.141 og ud fra det, kan du komme ind på siden...

Jeg ved ikke helt hvad du mener med "hvordan får jeg min egen tilbage"???
Avatar billede toasteren Nybegynder
01. april 2002 - 19:11 #2
(er lidt newbie på det område).

Kom hjem fra noget hvor jeg havde siddet med nogle kammerater en nat og spillet cs, og vi havde selvfølgelig lavet vores eget netværk. Da jeg så kom hjem og skulle fjerne det hele. Deaktiveret min fætter som sagt DNS-serveren. Også forsvandt de så, og det hindrede mig i at gå på internettet. Har man ikke sine egne "tal" ?
Avatar billede toasteren Nybegynder
01. april 2002 - 19:12 #3
Kan nemlig huske de tal min ven gav mig, lignede ikke engang dem jeg havde på..
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. april 2002 - 19:13 #4
Hvilken udbyder har du? Det plejer gerne at stå på deres hjemmeside!
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. april 2002 - 19:14 #5
Nej nej, din internet udbyder har nok flere DNS'er, 2 er normalt, med hvert deres IP nummer... Man har ikke sin egen DNS, men deler en med alle de andre...

Hvis du tænker på fast IP, så er det noget helt andet... :)
Avatar billede toasteren Nybegynder
01. april 2002 - 19:15 #6
Skanderborg Kabel Forenning
Avatar billede toasteren Nybegynder
01. april 2002 - 19:16 #7
Nej nej, det har ikke noget med IP'et at gøre
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. april 2002 - 19:18 #8
Når du angiver en DNS, så skriver du den som en IP, ellers kan du jo ikke få fat i den... Da DNS'en opløser navne til IP'er...
Avatar billede toasteren Nybegynder
01. april 2002 - 19:18 #9
Men har fået svar nok. Min ven som gav mig de tog nye IP'er der, har jo det samme internet og udbyder som mig, så det passer nok.
Avatar billede toasteren Nybegynder
01. april 2002 - 19:19 #10
Thx, lojmann og goulduck
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. april 2002 - 19:19 #11
Så lidt da