10. april 2002 - 21:02Der er
1 kommentar og 1 løsning
Link mellem IK og mesh i 3d studio max
Som det fremgår af overskriften er jeg ikke en erfaren MAX bruger. Det er dog lykkes mig at lave en hånd ved hjælp af box-modelling, samt nogle IK bones. Jeg ville gerne linke disse, men kan simpelthen ikke gætte mig frem længere, derfor:
Hvordan linkes bones til et bestemt område af et "editable mesh"? (ps. jeg ville blive meget glad hvis nogen ville give mig et udførligt svar.)
1. Vælg dit "editable mesh". 2. På Modify Panelen tryk på knappen "More..." og vælg mofieren "Skin" fra listen der popper op. 3. Tryk på knappen "Add Bones" og vælg dine bones. 4. For at teste dine bones tryk på knappen "Inverse Kinematics" fra din Main Toolbar. 5. Flyt nu en af dine bones og du skulle gerne kunne se, hvordan dit mesh forandres... (Men husk at gemme, hvis du vil bevare din Bones oprindelige position)
Tak!!! Efter at have eksperimenteret med "edit envelopes" opnåede jeg ca. det jeg ville. I punkt 2. skulle jeg bare vælge modifyer drop-down menuen i stedet, hvis nogen skulle være i tvivl.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.