Avatar billede look Nybegynder
12. april 2002 - 14:17 Der er 25 kommentarer og
5 løsninger

Udfordring: byg en Aldi pc

Aldi solgte onsdag en pc med disse spec:

Prozessor: Intel Pentium 4 mit 2 Gigahertz (A-Variante mit 512 Kilobyte Level 2-Cache)

* FSB: 400 Megahertz
* Mainboard-Chipsatz 845D von Intel
* Hauptspeicher: 256 Megabyte PC 2100 DDR-Speicher (ein Modul) von Siemens
* Grafikkarte: Geforce 4 MX460 mit 64 Megabyte DDR-Speicher
* CD-Brenner: 24x10x40fach von Sony
* DVD-Laufwerk: 16fach von Artek
* Festplatte: 80 Gigabyte, 7200 rpm (Ultra ATA 100) von Seagate
* Anschlüsse: 3 x Firewire, 4 x USB, 1 x Fast Ethernet 10/100 MBit
* Sound-Chip: 6-Kanal Audio-Controller
* Software: Windows XP vorinstalliert und beiliegende Recovery-CD, WORKS SUITE 2002 (OEM Version) und Medion Power Cinema-Paket bestehend aus sechs Anwendungen.

Nappet fra en tysk side - deraf sproget.

Nogle af de andre steder jeg færdes peger folk fingre og hævder at det kan gøres bedre og billigere med at købe enkeltdele og samle selv.

Så det er udfordringen. Prisen er 9.999.

Jeg skal lige tilføje at grafikkortet også har composite og s-vhs indgang til videoredigering og desuden 6 forskellige programmer til videoredigering.

Når I køber ind, så husk også småting som køler, kabinet, win XP og endelig porto.

Go' fornøjelse.
Avatar billede delwin Nybegynder
12. april 2002 - 14:18 #1
nej.. det kan ikke gøres billigere..
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. april 2002 - 14:20 #2
Det bliver nok svært at slå den pris idet at Aldi nok køber disse i 10K vis og så sælger dem
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. april 2002 - 14:22 #3
Den er lidt dyre end den i ALDI men det er kun kvalitets ting der er i den og det er en computer forhandler der sælger den.

Processor: Pentium 4 Northwood 2GHz In-a-Box
Bundkort: ASUS P4B ATX
Kabinet: HQ48Pro A-P4 ATX (blue) / PSU: 300W
Ram: Kingston 256MB PC-133
Harddisk: Segate Barracuda IV 80GB
Grafikkort: Asus Geforce2 MX400-V 64Mb TV-Out
Floppy: Sony
Dvd: ASUS DVD-E616 16x
Brænder: ASUS CRW-2410S 24x
Lydkort: SoundBlaster PCI 128
Netværk: SMC EZ Card 10/100 WOL

I Alt: 11108
Avatar billede jakeman Nybegynder
12. april 2002 - 14:22 #4
Det er en udmærket spand til den pris må man nok tilføje!
Avatar billede jakeman Nybegynder
12. april 2002 - 14:23 #5
sofus >> det grafikkort stinker i forhold til det som kommer med ALDI tilbuddet!
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
12. april 2002 - 14:24 #6
især når man husker at der følger software med til aldi pc'en !
Avatar billede jakeman Nybegynder
12. april 2002 - 14:24 #7
Desuden er der DDR RAM med i hans tilbud dit er SD-RAM!
Avatar billede delwin Nybegynder
12. april 2002 - 14:25 #8
Jeg kunne ikke få mere end omkring 2/3 før jeg oversteg prisen..

Det her er hvad jeg kunne få for 9999.. og der oversteg jeg stadig prisen.. og det er uden porto..

Intel - Pentium 4 Northwood 2GHz In-a-Box 3.936 kr.    1    3.936 kr.  ITbutikken A/S
Intel - Maryville D850MVL 1.635 kr.    1    1.635 kr.  X-Data
DDR-SDRAM PC2100 - Tech-Trade 256MB 649 kr.    1    649 kr.  Inter Media Production
MicroStar - StarForce G4MX460-VT (MS-8863) TV-Out/In 1.689 kr.    1    1.689 kr.  Akademisk Datasalg
Sony - CRX-175A-C1 Internal Retail 729 kr.    1    729 kr.  B. J. Trading
LG Electronics - DRD-8160B Retail 449 kr.    1    449 kr.  Edb-Nord
Seagate - Barracuda IV 80GB 1.378 kr.    1    1.378 kr.  X-Data

10.465 kr.
Avatar billede jakeman Nybegynder
12. april 2002 - 14:25 #9
-Bottom line:

Lige pt. får du ikke en bedre pc til den pris i ALDI!

/Jakeman
Avatar billede jakeman Nybegynder
12. april 2002 - 14:26 #10
Hvis du selv vil checke priserne efter kan du lige slå et smut forbi www.edbpriser.dk !

Held og lykke med valget! :-)

/Jakeman
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. april 2002 - 14:29 #11
Aldi Geforce 4 MX er dårligere end et Geforce2 GTS.
Avatar billede shaggy Nybegynder
12. april 2002 - 14:32 #12
Nu er det jo også billigere at handle computertilbehør i Tyskland!
Avatar billede delwin Nybegynder
12. april 2002 - 14:33 #13
shaggy.. det er stadig et tilbud i DE.. ALDI har lavet en god aftale der.. og hvis man ikke har den store erfaring og ikke har brug for at vide alt om sin maskine, er den mere end rigeligt..
Avatar billede shaggy Nybegynder
12. april 2002 - 14:34 #14
Hvis det skal være fair skal man finde sit samle selv computer i Tyskland og ikke på edbpriser.dk.
Avatar billede jakeman Nybegynder
12. april 2002 - 14:34 #15
sofus >> "Grafikkort: Asus Geforce2 MX400-V 64Mb TV-Out " er dette ikke et MX kort?

shaggy >> korrekt, men det er ikke meget! :-)
Avatar billede jakeman Nybegynder
12. april 2002 - 14:35 #16
Hmmmm, det ser ud til at jeg fik sat min "bottom line" for hurtigt! ;o)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. april 2002 - 14:36 #17
Men det korte af det lange, man for hvad man betaler for. Og hvis man vælger at købe noget skrammel i en butik, der ikke har nogen mulighed for at levere support bare for at spare 2-3000 kr. Så held og lykke.

Da de solgte de der Medion med AMD processor var der ikke andet en problemer med dem, og det eneste aldi kunne gøre ved det, var at vise hvor mælken stod.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. april 2002 - 14:37 #18
jakeman > det var en fejl, det var en GF3 ti-200 jeg ville ha valgt, læste det ikke lige igennem
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. april 2002 - 14:38 #19
Desuden så er DDR ram kun 5-10% hurtigere, end SD ram, så kan man ligeså godt tage skridtet fuldt ud og købe RD ram
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2002 - 15:36 #20
Husk lige en ting med aldi.... Der er ET års fuld tilbageleverings garanti... du ka vade tilbage til butikken med computeren om et halvt år, og sige at du vil ha pengene tilbage....
Avatar billede jakeman Nybegynder
12. april 2002 - 16:18 #21
-Er der det??? :-)
Avatar billede niklaj Nybegynder
12. april 2002 - 18:14 #22
Det er ikke meget billigere hvis det overhovedet kan laves billigere. Det tror jeg ikke, jeg prøvede selv men explore lavede ulovlige handlinger da jeg havde købt for omkring 7000. Det man også skal tænke på er at der også er for en del penge i software-pakken. Det er godt at købe sådan en computer hvis du ike har alt for meget forstand på computere, og ikke skal/vil rode med det, da alt er forinstalleret og køreklar. Jeg ville hellere selv købe hardwaren og samle computeren, fordi der er lidt udfordring i det og man får præsichvad man vil have(penge kan dog være et problem her) f.eks. ville jeg nok bruge mange flere penge på ghraffikkort og købe et bedre et, da det er der den flaskehalsen luger i disse tider.
Avatar billede nilsen Nybegynder
12. april 2002 - 21:47 #23
GD
I Tyskland kan du få den for 1199,-- euro
med kurs på 7,55 blir det ca 9050,-- dkr.
ytterligere ca 900,- kroner å hente.
mvh
N.
Avatar billede larz Nybegynder
12. april 2002 - 21:52 #24
Nilsen>> ja men så hænger du et tysk tastatur + at alt software sikert er på tysk...

og jeg tror nu heller ikke den kan lade sige gøre at lave sådan en... bare CPU'en tager jo 1/3 af prisen !

et lille minus ved ALDI PC'en er bundkortet det skulle vist være noget bras !!
Avatar billede nilsen Nybegynder
12. april 2002 - 22:56 #25
gd
Ja software er på tysk, tastaturet naturligvis også, men det har man jo stort sett fra før, og er imotsatt fall ikke det store utlegg. Måske har du rett mht bundkortet, et eller annet sted må de jo hente pengene.
mvh
N.
Avatar billede niklaj Nybegynder
12. april 2002 - 23:07 #26
Så meget kan man heller ikke hente på bundkortet. Det er jo en fin nok Chipset der er i.
Avatar billede pentium4 Juniormester
13. april 2002 - 05:37 #27
-sofus- > Du skriver at DDR-ram kun er 5-10% hurtiger end SD-ram!!! Hvor har du de tal fra om man må spørge? Jeg har selv købt 256MB Pc2700 DDR-ram og havde før 512MB Pc133 SD-ram og fik en forbedring på 127% ifølge Sisoft Sandra 2002. Så pak du bare dine Rambus-ram sammen og smid dem af H...... til.
Og nu kommer der snart Pc3000 DDR-ram der er endnu hurtigere.

Jeg har siddet og regnet på prisen på Aldi-Pc'en og man kan ikke samleden selv for under ca. 11.500 kr. + software, men så er det jo også et bedre M/B og ikke et babyboard med kun 3 pci-porte.
Avatar billede look Nybegynder
13. april 2002 - 15:48 #28
Nu har jeg fordelt pointene. Sofus får størstedelen. Han kom trods alt længst i forsøget. Men ellers synes jeg der er kommet mange gode kommentarer. Sådan en hardware spasser som mig har da lært lidt. Jeg indrømmer gerne at jeg er typen der foretrækker blot at sætte strøm på. De par gange jeg selv har puttet nyt hardware i, har det være forbundet med meget besvær at få det til af fungere. Og vel at mærke ikke fordi jeg har klokket i det, men fordi der efterfølgende skulle rodes med drivere, irq-konflikter, bios osv. Og sådan noget synes jeg ikke er sjovt.
Avatar billede niklaj Nybegynder
13. april 2002 - 16:13 #29
Jeg siger tak for point og udfodringen.
Avatar billede pentium4 Juniormester
13. april 2002 - 18:21 #30
Tak for point.