Avatar billede winkill Nybegynder
19. april 2002 - 20:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

.NET og mySQL

Hvordan tilslutter jeg rent praktisk (kodeeksempel søges) til en mySQL database ? Hvilken ConnectionString skal jeg bruge?
Avatar billede odegaard Nybegynder
21. april 2002 - 16:46 #1
Du skal blot bruge ODBC til MySQL. Kig efter ODBC eksempler, og husk iøvrigt en MySQL ODBC driver.
Avatar billede winkill Nybegynder
21. april 2002 - 19:53 #2
Jeg har allerede ODBC til MySQL og kan sagtens connecte gennem eks. VBScript, JScript og lignende, men i .NET (C# og VB.NET) mangler jeg bla. at angive Provider properti for ado klassen.
Avatar billede kichian Nybegynder
09. maj 2002 - 22:21 #3
Kom med et kodeexempel og fejlmeddelelse.

Der burde ikke være nogen forskel på connectionstring.
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
28. maj 2002 - 11:48 #4
Jeg lavede også engang en udmærket løsning via MyOleDb (kan downloades fra ww.mysql.com, vistnok stadig beta)

/* Simon */
Avatar billede winkill Nybegynder
28. maj 2002 - 12:57 #5
Hmmm jeg har fået det til at virke gennem den gamle msado26.dll (tror jeg nok den hedder) men ville hellere bruge ADO.NET da det giver en del flere muligheder. Eks. at overføre fra et recordset til et DataSet objekt.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
04. juni 2002 - 17:09 #6
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
04. juni 2002 - 17:10 #7
Eller nærmere bestemt her:
http://groups.google.com/groups?threadm=Xns92159FA7F3CFEspamstocholmdk%40130.226.1.34

Hvor jeg har beskrevet det.

Jakob Andersen
Avatar billede winkill Nybegynder
04. juni 2002 - 18:35 #8
Cool tak