Avatar billede jper Nybegynder
28. juni 2000 - 08:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksport/Import af data vha. DTS

Jeg skal eksportere og importere data fra forskellige databaser som i opbygning er tro kopier af hinanden, men kører på forskellige maskiner.

Da serverne ikke er på samme netværk og ikke kan se hinanden er det derfor nødvendigt at lave DTS som eksterne filer, så jeg kun skal lave en fil og kopiere den til de andre servere, alle servere er SQL server 7.0.

Problemet er at hvis jeg opretter DTS jobbet på en NT4 server og prøver at åbne det på en Win2k får jeg en fejl som siger "The parameter is incorrect" og derefter stopper jobbet.

Er der nogen der har erfaring med DTS og har en løsning på dette problem??

Der er ingen problemer hvis DTS'en bliver oprettet på en Win2k maskine. Men operativsystemet burde vel være ligegyldigt for SQL serveren.
Avatar billede mitc Nybegynder
06. september 2000 - 22:46 #1
Et workaround kunne være at tage en backup af databasen til en fil og derefter \'restore\' den på den anden server
Avatar billede jper Nybegynder
08. september 2000 - 22:30 #2
DTS\'en bliver kaldt fra en VB-applikation (ved hjælp af dtsrun.exe) det er for gennemgribende at kode den om til at lave en backup/restore, dtsrun.exe skal bruges. Det kan være at man skal installere et specielt tegnsæt????? eller lignende?????

Sorry, jeg bliver nødt til at afvise svaret. Måske ovenstående giver inspiration til en løsning :-)
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
23. november 2000 - 08:55 #3
Jeg får den samme fejl når jeg prøver at åbne en DTS pakke fra en maskine der kun har SQL7/SP1 hvis pakken ligger på en maskine med SQL7/SP2.
I SQL7/SP2 ændrede de formatet en DTS pakke bliver gemt i. Jeg kunne forestille mig at samme nye format bruges på SQL2k - så måske skal du bare putte en SP2 på din NT4/SQL7 server.
Det kan vist også komme hvis der er valgt [local] i definitionen af SQL forbindelsen i stedet for det rigtige maskin-navn (inde i pakken).
Avatar billede jper Nybegynder
26. december 2000 - 15:17 #4
Jamen der er SP2 på alle maskinerne, så det er desværre ikke det, der er galt.
Avatar billede jper Nybegynder
29. juni 2001 - 13:52 #5
jeg tror jeg lukker spg.