Avatar billede pheus Nybegynder
02. maj 2002 - 17:28 Der er 12 kommentarer

Datafagtekniker lærling søger arbejde ;)

Jeg er en dreng/mand på 17 år som er på de sidste uger af det første forløb på 20 uger.
Så jeg står og mangler en læreplads (gider sq ikke SKP)
så hvis det er til nogles intresse ville jeg være meget glad, da det er meget svært at finde nogle der vil have mig.. hehe..

Skriv din/jeres e-mail og jeg vil kontakte jer!
Avatar billede pheus Nybegynder
02. maj 2002 - 17:52 #1
BTW, jeg bor i værløse/hareskov og jeg har ikke bil eller knallert så det må godt være fremkommeligt med cykel eller bus/tog
Jeg arbejder med Win Xp / 98 dagligt, og programmere lidt i C++

Jeg ville være meget beæret hvis i gider give mig noget feedback, jeg har også et CV hvis intresse er :)
Avatar billede arkham Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:53 #2
ja ok nice!.. første intrykket er at du ikke GIDER skp!.. GIDER.. som doven.. .. syntes bare lige du skulle tage det i overvejelse næste gang du ikke GIDER noget..
Avatar billede pheus Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:33 #3
uhmm... fjoller du bare rundt og flamer alle andres posts eller mener du faktisk noget med det du skriver.. se på inlæget, jeg skrev det for ½ år siden. Jeg er i skp nu, jeg syns faktisk godt om det.. så slap lige af en anden gang mester :P
Avatar billede bosco Nybegynder
17. december 2002 - 00:23 #4
jeg må sige jeg er tilbøjlig til at give arkham ret i det han siger. Ikke for at genere eller noget, men håber ikke du skriver det i en ansøgning. Jeg er ved at læse til IT-supporter er færdig til April. har ikke selv læreplads, men har fundet udstaionering alle praktik perioder. jeg vil ikke sige den kan lade sig gøre for alle at finde en udstationerings plads, men hvis man gider gøre lidt for det og møde op på et par virksomheder og fortælle hvad man kan og vise sin interesse, og ikke mindst fortælle at man kan gå der i 3mdr. GRATIS. og at være på en virksomhed giver 100 gange mere erfaring end SKP...

-Bosco
Avatar billede mr.cg Nybegynder
07. januar 2003 - 15:21 #5
Jeg må jo også give både arkham og bosco ret i at du skal arbejde lidt med at formulere dig.
Jeg er Selv I lære på Sygehus Nord Nykøbing Thisted og er færdig som DataMekaniker den 3.April 2004 .
Men jeg startede  i skp i sønderborg og kan kun sige at jeg efter at jeg kom væk fra SKP og ud i til min nuværende læreplads har jeg lært meget mere end det var muligt at jeg ville have lært i SKP.
1. Her har jeg lært en masse om bruger support! (Hvordan man formulere sig)
2. Her ved jeg at det jeg laver har en death line som skal overholdes og når den kommer skal det jeg laver virke første gang.
3. Jeg har haft tid til at specialicere mig i nogle ting som jeg kan se der var nyttige at have et meget godt kendskab til!

Men hvis du stadigt leder efter en læreplads så skal du selv tage kontagt til firmaerne og fortælle om dig selv og huske det med de 3 måneders Gratis arbejdts kraft de får!
og så kan du jo sige at der vist nok er noget med en lille pengesæk hvis man tager en lærling fra skp.. Mener der er 12000 om året til de firmaer som tager lærlinge som har været i SKP.
Avatar billede paepcke Nybegynder
08. januar 2003 - 00:50 #6
Og HVAD ER DET SÅ LIGE DER GØR AT "SMÅ" FIRMAER SOM IBM OG DMI mener at man er OVERkvalificeret til at være lærling hvad er dog det for svar ??

Ville bare have luft sorry... jeg har nu 413 afslag som Datafagtekniker

Nogen BUD????
Avatar billede mr.cg Nybegynder
19. februar 2003 - 10:58 #7
Hey Paepcke!

Tja Har selv stået i din siduation og have fået af vide at man ikke kan være Lærling!! Dog fik jeg af vide af det ene firma at man ikke kunne bruge en lærling til noget på grund af de arbejdte opgaver de havde! Den dag i dag tror jeg at dette firma er lidt træt af mig da jeg har rettet flere fejl som dette firma lavede! :)~ ..

Men Tilbage til det med at få en Lære plads. Du skal huske en ting når du søger lærepladser! du må ikke være bange for at skulle flytte til en anden by for at få lærepladsen! Det er meget hyggeligt i SKP men du har ikke den erfaring med stress faktorene som du får i et Firma hvis der lige pludseligt er noget der bryder sammen!
Jeg blev efter ca. et ½ år i SKP udstationeret i 3 måneder ved Sygehus Nord Nykøbing Thisted... De 3 måneder endte med at være 9 måneder og så blev jeg ansat på sygehuset! Som lærling er der jo intet der hedder overarbejde, hvilket jeg heller har, men alligevel har jeg tilkalder vagt 4 dage om ugen! sammen med den anden lærling. Dog bliver vi kun tilkaldt hvis der er en Server der bryder sammen. Jeg står for Sygehusets Windows 2000 domæne sammen med min Chef og er også med til at træffe beslutninger om Sygehusets Netværk(Vi køre med Token-Ring netværk og er ved at konvertere til Ethernet). Den anden lærling står for sygehusets E-mail/database server. En Notes Domino server!
Dette vil du ikke opleve i SKP. Som Regulær lærling kommer du til at udvikle dig meget mere ved at du ikke kan levere noget som ikke er 100% i orden. Dette kan du godt inden for SKP.
Men hvis du er villig til at søge lærepladser i andre byer er jeg sikker på at du også nok skal få en læreplads.
Men Søg nu også ved mindre firmaer end IBM og DMI.
Jeg søgte selv ved ca. 80 små virksomheder og omkring 40 større virksomheder og dette var i hele jylland og et par enkelte på Fyn.

Gå ud og søg lidt længere væk og du skal nok få dig en plads på et tidspunkt!
Dog skal du huske at der ikke er en helvedes masse lærepladser som DataFagTekniker... Desværre.

Held og Lykke med søgningen!!
Avatar billede mr.cg Nybegynder
19. februar 2003 - 11:01 #8
hehe nu fik du lige en smørre mere fra min side :p
Avatar billede ultimatew Nybegynder
24. august 2005 - 09:05 #9
Avatar billede ultimatew Nybegynder
24. august 2005 - 09:18 #10
Avatar billede pheus Nybegynder
29. august 2005 - 15:50 #11
Det er vist pænt ligemeget nu.. Blev færdig som IT-supporter..

og nu er jeg så lærling igen, bare som elektriker (har praktikplads)
Avatar billede applezine Nybegynder
04. december 2008 - 08:35 #12
Hva søren betyder SKP ? Søgte lige på google... og fik noget med socialt udsatte ? Det kan vidst ikke passe :)

Kunne forestille mig det skulle forestille at være en slags "virtuel" virksomhed ?!