Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 01:56 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

version 3 af min hp

Kom til at lukke sp ved et uheld, så her er et nyt.

Tja så er version 3 af min side klar, eller sådan nogenlunde.

www.amplified-art.com

Bemærk! Siden er designet til 1024x768. Det er min personlige side, og jeg ignorerer alle kommentarer om 800x600 opløsning :)

Ellers er alle kommentarer velkomne.
Avatar billede 0ffline Nybegynder
09. maj 2002 - 02:05 #1
Efter man lige har vænnet sig til farve valget, så må jeg squ ta hatten af for dit site. Enormt flot grafik, ikke særlig brugervenlige links. Men sat op på en så finurlig måde at jeg syntes det ser totalt godt ud.
Eneste jeg måske syntes er lidt synd, er at der er en lille scrollbar på alle sider ( Jeg kører 1024x768 )
Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 02:05 #2
lundsfryd skrev:
Jeg ville droppe splash-skærmen, hvis jeg var dig :)

Og ignorér blot den følgende kommentar, andre kan måske have glæde af den ;-)

Når du alligevel vælger at lave en splash-skærm, så sørg i det mindste for, at den stakkels bruger hurtigt kan finde ud af, hvor man skal klikke for at komme videre. Jeg måtte scrolle rundt i lang tid, før jeg fandt det lille logo nede i hjørnet - og logoet skiller sig ikke umiddelbart ud fra det øvrige på en sådan måde, at man med det samme tænker "hér skal man nok klikke for at komme videre" - man er nødt til at bevæge musen rundt over hele skærmen og holde øje med, hvornår, den skifter til en "hånd", så man kan klikke.

Et hurtigt gæt: Du mister 30% af brugerne allerede på splash-siden :)
------
Tja, det er som man tager det. De brugere jeg går efter vil ingen problemer få, det ved jeg. Som sagt så er det min personlige side, og helt ærligt så går jeg ikke særligt højt op i om Frk. Jensen på 47 kan finde rundt på den :o)
Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 02:06 #3
hmmm jeg får ingen scroll, jeg kører også 1024x768. Har du store ikoner på din browser måske?
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
09. maj 2002 - 02:07 #4
Totalt lækkert der !!! - Virkelig flot lavet
Avatar billede 0ffline Nybegynder
09. maj 2002 - 02:08 #5
Nope
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. maj 2002 - 02:08 #6
får også scroll når jeg sætter min til 1024x768
Avatar billede 0ffline Nybegynder
09. maj 2002 - 02:10 #7
ca. 25 pixels scroll, vil jeg tro
Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 02:10 #8
det var sgu underligt?? Det forstår jeg sgu ikke?

kan noget poste et screenshot?
Avatar billede 0ffline Nybegynder
09. maj 2002 - 02:13 #9
Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 02:18 #10
tusind tak for det Offline :o)

Grunden er at du har de store knapper i din explorer. Jeg lavede højden således at den var for lille til små knapper, men altså lidt for stor til de knapper du har. Det er altså helt bevidst lavet sådan, ikke særlig praktisk, men hva..
Det er menu'en med Frem og Tilbage knapperne jeg snakker om forresten :)
Avatar billede 0ffline Nybegynder
09. maj 2002 - 02:22 #11
Misforstod, anede faktisk ikke man kunne lave de knapper mindre.
Så meget klogere man kan blive herinde ;)
Avatar billede souledout Nybegynder
09. maj 2002 - 02:27 #12
Flot side! Et par bagateller:

I menuen ændrer "Wallpapers" sig ikke på samme på som de andre når jeg lører musen over - der mangler en sort streg forneden. Den er de til gengæld når jeg har musen over "Linkexchange"...

Lidt personlige indtryk: Jeg synes ikke farver og layout harmonerer helt - jeg synes det pastel/creme-farvede farve-tema er meget lækkert, men det giver en lidt gammeldags "rustik" fornemmelse, hvor selve linierne i designet har en mere futuristisk stil...

Det var vist alt... men igen - et flot site!

/SouledOut

PS. Jeg har også scrollbaren ude i siden... jeg kører 1024x768 i IE6
Avatar billede 0ffline Nybegynder
09. maj 2002 - 02:30 #13
Fjernede alle knapper helt så jeg kun havde adresselinien, og jeg har dælme stadig en smule scroll - Hmmmmmmmm!!!!!
Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 02:32 #14
souledout: Det med menu'en havde jeg sgu ikke set. Det ordner jeg imorgen :)

mht farvevalget, så var det nok mest for at være anderledes. Jeg designede faktisk siden i en blå farve. Hadede det, gad ikke lave et nyt layout, endny en gang. Derfor ændrede jeg farven.

Med andre ord, ønskede jeg ikke at lave en side der kunne stemples trendwhore.
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. maj 2002 - 02:45 #15
http://www.friserverplads.dk/michael24/screen.gif  med små knapper så tror ikke det har noget med det at gøre
Avatar billede sthen Nybegynder
09. maj 2002 - 03:24 #16
Utrolig flot grafisk "værk"

Jeg har også lodret scroll med små iconer og med skjult process-linie.
På dit website-gallery er dette link dødt:
http://www.imladris.dk/

Desuden ville jeg sætte et javascript ind, hvor du viser Wallpapers i fuld størrelse, så du får popup-vinduerne centreret, så man ikke behøver at ligge og flytte rundt på dem.

Jeg synes ellers at farvevalget passer meget flot til dit design.

Kæmpe tillykke med dit unikke site.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
09. maj 2002 - 08:10 #17
Jep det ser blæret ud :)

Har siddet og set det hele igennem. Det var som en lille rejse forbi flotte billeder og små finurligheder :)

Du er dæleme omhyggelig!

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 12:46 #18
det er underligt, jeg har nøjagtig det samme som på micheal's screenshot, og i 1024x768, men ingen scroll??? Det må bare være som det er så.

imladris.dk har været nede i nogle dage, ved ikke hvad der er sket.

Jeg ville gerne have et js der centrerede pop-up's men jeg er ikke nogen ørn til js så at sige.

Mange tak alle sammen
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. maj 2002 - 18:01 #19
mmm den er meget flot, men den star side kan godt gøres en del pænere! .... ehm..og så lige en ting til..holder du til deviantart? så lige i din espct ting, en derfra, så vidt jeg kan huske... :D
Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 18:04 #20
ja, jeg er ikke særlig glad for splash siden :)

Ja jeg holder til på deviantart på http://shader.deviantart.com
Er du også der??
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. maj 2002 - 18:07 #21
yup i am, har ike lavet så meget endnu, eller uppet så meget hedder det, men det kommer vel, kan se du får flere komentare end mig :D
http://master-nemo.deviantart.com må det vist være :D
Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 18:10 #22
fedt, du er den første dansker jeg ser der. Jeg kigger på din side senere.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
09. maj 2002 - 18:14 #23
heh, kan godt sige dig navnene fra en masse danskere :D en del holder også til på www.everchangingart.com som jeg oså er rimelig livlig på...hedder også master_nemo der..! du skulle prøve det :D
Avatar billede peellefsen Nybegynder
09. maj 2002 - 18:48 #24
tja, jeg holder MEGET til på www.graphic-forums.com, der er også en del danskere. Jeg er medlem af ret mange forums, lidt for mange rent faktisk :)
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
19. maj 2002 - 00:05 #25
Den ser meget cool ud... men ikke i en 1280*1024 opløsning ; )... jeg gætter på at den er designet til 1024*768... er det rigtigt?
Avatar billede peellefsen Nybegynder
19. maj 2002 - 00:09 #26
jow det står da også på splash siden at den er :)