Avatar billede hhaalloo Nybegynder
21. maj 2002 - 15:57 Der er 18 kommentarer

Hvad siger i ???

Hej med jer,

hvad syntes i om designet på http://www.webshape.dk

/hhaalloo
Avatar billede iq-n Nybegynder
21. maj 2002 - 16:09 #1
Meget fint.

Gode pæne farve
Godt og simpelt design
Det lille farve skema passer ikke til resten af farverne på siden, så jeg ville sige hvis du ville beholde dem skal du lave farverne om så det passer. (jeg kommer omlidt med et program der kan hjælpe dig med det)

En ting jeg er imod er popup'en det er møg irreterende. Hvis popup'er  skal bruges skal det være fra en link, ikke at den bare kommer op.

Men gennerelt et godt stykke arbejde.
Avatar billede hhaalloo Nybegynder
21. maj 2002 - 16:14 #2
Til ig-n,
jeg syntes nu at den lille farve rubrik passer ganske godt ind i de andre farver på siderne...
Avatar billede reffak Nybegynder
21. maj 2002 - 16:18 #3
jeg kan heller ikke lide farverubrikken. Specielt ikke den, der omkranser vinduet der popper op når man klikker på produkter. Den bryder stilen.

Ellers ganske pæn

MVH
Avatar billede iq-n Nybegynder
21. maj 2002 - 16:19 #4
Avatar billede iq-n Nybegynder
21. maj 2002 - 16:21 #5
Farverne er for skrappe til resten af siden.

Prøv at se på porgammet. Det kan nemlig mixe farver så de passer sammen.
Avatar billede vardepigen Praktikant
21. maj 2002 - 16:21 #6
jeg bryder mig nu heller ikke om den mørke farve....
men ellers er siden da både hurtig og nem at finde rundt på....
det virker mere at du vil lave lidt reklame for siden....*SS*
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 16:21 #7
Sjovt nok kan jeg heller ikke lide farverubrikken.....
Rigtig pæn side, ikke for prangende :)

//Westhi
Avatar billede iq-n Nybegynder
21. maj 2002 - 16:22 #8
På samme sekund det er sku sjælent
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 16:23 #9
Vildt!
Avatar billede hhaalloo Nybegynder
21. maj 2002 - 16:23 #10
Programmet ser da meget fint ud, men jeg kan nu godt li´ at der er lidt spil´ i farverne. De behøver ikke at passe 100% sammen :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 16:26 #11
Det må du selv om men jeg synes du skal gemme diskodesignet til en af dine kunder måske...
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2002 - 16:26 #12
nu smutter jeg!
Avatar billede iq-n Nybegynder
21. maj 2002 - 16:44 #13
Ja det har du ret i, sevlføgelig skal der være noget til afvæksling. Men når de andre er "afslappende", er dem i skemaet for skappe. prøv at dæmpe dem lidt ned.
Avatar billede md_craig Nybegynder
29. maj 2002 - 23:34 #14
Pænt og proffessionelt...

hele designet virker meget prof i forholdt til firmaets art, hvilket er et kæmpe +, (lige til man støder på de dersens popups, der virker den ramme med farverubrukker lidt kikset... istedet kunne foreslås en lille version af det farverskema du har, hvor der kun er 4 farver.... altså 4 brikker... også for ligsom at holde stilen fra selve siden...)

til det farveskema mange har kritiseret dig for, så har jeg en helt anden opfattelse, det er lavet på en sådan måde at det mere opfattes som et billede som de andre, og så da det er et farveskema så skal der være et bred farve valg... og det er der...

det eneste kritik punkt fra mig er de popups, hvilket trækker siden ned fra 10/11 til 9 efter min mening (karakter... 9)
30. maj 2002 - 00:02 #15
Hej,

Mit første indtryk er... at det er mørkt. Forsøget med de hvide bordere virker ikke rigtig.

Jeg klikkede mig vej til referencer (altid det jeg gør først). Beøgte alle 3sider, og de ligner hinanden i opbygning og stil. Prøv at være lidt mere kreativ, alle siderne behøver altså ikke være tre indelt - noget med nogle trekanter og cirkler hvis i forstår.

Under kontakt blev jeg nysggerig, og ville finde ud af hvor meget af siden i selv havde lavet (tvilede på i selv have taget billederne, og det Javascript i status linjen).
jeg så b.l.a i jeres koder:

onLoad="" hvofor det, det er da spilplads?

<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
for mig at se, virker det lidt underligt at i er et Webdesign firma som sælger hjemmesider, og så har i ikke engang lavet jeres egen side "selv"!?

Login siden virker ikke. Hvofor har i også et direkte link på selv siden - det er da kun jeres kunder der skal bruge det?

De popup jager kunderne væk, lige så hurtigt som de kom! De fungere ikke!

En anden ting der kunne jage kunder væk er sådan en liste.
Webdesign
Opdatering af hjemmesider
Formulare
Java
Flash
Banner
Banner i Flash
Logo
Webhotel
Domæne
det virker unaturligt for mig. Og hvor mange af de rigtig tore sider har sådan en liste :-)? I kan klare alt. Hvis der er noget i ikke kan, er det slet ikke noget problem at få fat i en Freelancer!
Det samme under referencer. "2 tandlæger", prøv at komme med en lidt længere beskrivelse. Noget der fanger!

Siden validere ikke validere ikke valid HTML, www.validator.w3.org - det burde den jo, fordi det er jer der skaber "Websider", og skal stå som et forbillede for dèt!

Siden er fin og rolig, men måske også for rolig. Lidt puff mådte der gerne komme i den, uden det ødelægger loadtid, læsevenlighed, o.s.v.

/Casper
Avatar billede md_craig Nybegynder
30. maj 2002 - 00:42 #16
xzxzx-kan-ikke-logge >>> "4" fejl i alt... den kommer med fem fejl når man køre den igennem, men der er kun 4 artributter, at de så bruges mere end 5 gange tilsammen er noget andet...

og to af dem kan vi så godt som ignorere endnu...
(kun set på framset)

siderne derudover er lidt fucked det er rigtigt... hvilket gør at den Fucker en del i NS. og enda i 6.0

hhaalloo >>> de 4 fejl...

første: frameborder="NO" - klar nok, når du ikke vi have frameborders skal du skrive frameborder="0"

de 2 neste: framespacing="0" border="0" , dem ville jeg ignorere... de virker i alle de browsere jeg kender, de er bare ikke optaget i W3's HTML standart

den sidste: <noframes> - den skal blaceres inden for et af dinne frameset og ikke udenfor... fx:

<frameset>
<!-- frames opsætning -->
<noframes>
<!-- det der skal skrves hvis brugerens browser ikke undestøtter frames -->
</noframes>
</frameset>

og så kig lige på de resterende sider selv...

http://validator.w3.org/
30. maj 2002 - 14:56 #17
Hej md_craig,
Nu tænkte jeg ikke så meget på  selve framsettet.
Jeg tog en side og lige skintede den igennem, og lagde b.l.a. mærke til:
<td height="18">&nbsp;</td>

hvor height ikke er gyldigt i en <td>.
Hvis i gerne vile lave den 18px høj kan det gøres på flere måder.

brug CSS
style="height: 18px;"

lav et billede der er 1px bred og 18px, læg det in i <td>'en med et img tag.

/Casper
Avatar billede md_craig Nybegynder
31. maj 2002 - 14:53 #18
xzxzx-kan-ikke-logge >>> Nu var denne her måske et extremt dårligt eksempel da

|Height|-|?| <td height="18">&nbsp;</td> |?|

faktisk har været gyldig i en TD, den er "desvære" bare smidt ud af standarten, og optræder kun som en forældet artribut..., og derfor virker den faktsik stadig i langt de fleste browsere... for skal vi endelig der ud, så er Width faktisk heller ikke med længere på en TD...

men tager du dette lille finurlige stykke af hans kode så er den gal...

  84:        <tr> </tr>
  85:        <tr> </tr>
  86:        <tr> </tr>
  87:        <tr> </tr>
  88:        <tr> </tr>