Avatar billede Daniel.E Praktikant
24. maj 2002 - 00:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

VB 7.0 ?`?

Er der ikke nogle som kender et sted hvor man kan få fat i den nye VB??

Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 00:35 #1
Ja, i en butik.
Avatar billede Daniel.E Praktikant
24. maj 2002 - 00:38 #2
Ja ok..Hvor meget i kr?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 00:39 #3
Hmmm du er studerende ik?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2002 - 00:42 #4
Avatar billede Daniel.E Praktikant
24. maj 2002 - 00:47 #5
Jeg er studerene til Datamekaniker...
Avatar billede a1a1 Novice
24. maj 2002 - 00:48 #6
hvis du kun har brug for vb.net kan du købe standard edition 940 kr. plus moms, det er da for billigt til at kopiere...:)
(498 hvis du er stud.)
Avatar billede Daniel.E Praktikant
24. maj 2002 - 00:49 #7
Ok.Det er sku meget synes jeg..Det er ikke alle som er overvældede med penge..Men hvor findes det til 498 hvis men er studerende?
Avatar billede odegaard Nybegynder
24. maj 2002 - 01:06 #8
Du kan få en 60 dages prøveversion af Visual Studio.NET for ca. 10$. Jeg har ikke lige fået nærlæst licens-betingelserne, men man kan sikkert godt forsvare at købe 10 styk, og så bruge dem i 600 dage. Så kan du nøjes med at betale ca. 600 kr :-)
Avatar billede a1a1 Novice
24. maj 2002 - 01:11 #9
-->vb2 også hos ravenholm (de har alt :)

ring og snak med den om hvilke beviser de har brug for (for at bevise at du er studerende)
Avatar billede a1a1 Novice
24. maj 2002 - 01:12 #10
når du nu er færdig som datamatiker (og kan vb.net) kan du jo snilt forlange kr. 500 i timen for det du laver
(så pegene kommer jo nok ind igen)
Avatar billede mesterlars Nybegynder
24. maj 2002 - 10:09 #11
Det er jo bare at downloade frameworket. Og kode det i hvilken som helst editor. VS.NET er jo ikke et krav for at kode VB.NET.

Selvom det nok vil være en fordel - især hvis det er applikationer der skal laves.
Hvis det er ASP.NET du skal lave kan man sagtens klare sig uden VS.NET - der dukker jo sikkert også mange spændende shareware ASP.NET editors op.
Avatar billede reffak Nybegynder
27. maj 2002 - 11:36 #12
mesterlars> Det er vel ikke ASP.NET, når spørgsmålet er stillet i denne kategori...

Man må gå ud fra det er stand-alone applikationer. Mig bekendt er det ikke muligt at lave VB stand-alone applikationer vha. frameworket. Er I andre også af den opfattelse, eller tager jeg fejl?

MVH
Avatar billede kichian Nybegynder
03. juni 2002 - 11:07 #13
reffak : Du tager fejl ;-)

Visual Studio.NET er en avanceret editor med diverse wizards og hjælpemidler.
.NET Frameworket indeholder bla. den VB.NET kompiler som VS.NET bruger.
Men det er noget rod at skulle håndkode Forms.
Avatar billede reffak Nybegynder
03. juni 2002 - 16:19 #14
kichian : I stand corrected ;-).
Men ja, det må virkelig være vanskeligt at kode uden VS's hjælp.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
04. juni 2002 - 17:35 #15
reffak> Jeg udvikler ude udelukkende ved brug af editoren sharpdevelop og har da ingen problemer uden VS som jeg tværtimod mener "forurener" koden.

SharpDevelop editoren er gratis og kan hentes her og er Open Source:

http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Download/default.asp
Avatar billede reffak Nybegynder
04. juni 2002 - 18:50 #16
moonduck : Ok, jeg var slet ikke klar over der fandtes forsvarlige alternativer.