Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

få IIS til at virke - problem med cisco router

Hej

Nu har jeg kæmpet med det lort her i flere dage, og det virker stadig ikke - så nu søger jeg hjælp her!

Det drejer sig om at jeg gerne vil ha min xp pro's IIS server til at virke.
Jeg har med megen møje og besvær fået ftp til at virke, men IIS VIL bare ikke virke!!
Jeg har (så vidt jeg ved) sat IIS rigtigt nok op, har INGEN firewalls kørende - men det er vist min cisco-router, der laver lort i det!
Jeg har lavet en lille skitse over vores netværk her: http://www.runehansen.0catch.com/IIS.html
Ingen vitser om mine evner i paint ;)

Problemet (tror jeg) er at pga. min arbejdspc (se linket) kører gennem min server (som IIS skal køre på). Jeg har sat IIS op på begge to, for at prøve en masse af - men intet har virket.
Jeg kunne forklare herfra og til nytårsaften - spørg I hellere, hvis der er noget I tror kan hjælpe, ok?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:08 #1
og jeg glemte lige at nævne, at jeg HAR siddet og lavet NAT entries! men chek mig bare og se om jeg har skrvet dem rigtigt etc.
jeg har skrevet:
set nat entry add 10.0.0.2 20 0.0.0.0 20 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 21 0.0.0.0 21 tcp
set nat timeout tcp nego 3000
write
reboot

og jeg har også tilføjet udp på 80 og-hvad-har-vi...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:09 #2
og jeg har også sat nat entries på 80 tcp... (sæføli)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:11 #3
jeg er lige lovlig hurtig, er jeg: - jeg skrev:
set nat entry add 10.0.0.2 20 [min ip] 20 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 21 [min ip] 21 tcp
set nat timeout tcp nego 3000
write
reboot
Avatar billede snowball Novice
24. maj 2002 - 15:14 #4
Har du også lavet en

set web port 8080

!?

Den indbyggede "web server" bruger jo også port 80, så enten skal du flytte den til en anden port (som jeg lige viste) eller også skal du helt disable den !

Snowball
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:17 #5
ja jeg har lavet en set web port 8080

men hvad mener du med den indbyggede webport?? er det ikke IIS??
Avatar billede snowball Novice
24. maj 2002 - 15:18 #6
Nej, der findes jo et web interface til routeren (går ud fra det er Cisco677 vi snakker om her !?) !

Snowball
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:19 #7
ja det er cisco 677
du blir lige nødt til at uddybe det der web interface - det har jeg ikke hørt om før!!
Avatar billede snowball Novice
24. maj 2002 - 15:21 #8
Det er nu heller ikke rigtigt noget værd ;)

Prøv og skriv routerens LAN IP i din browser, så kan du se det. Kan dog ikke lige helt huske hvad man skal skrive som user og pass !

Snowball
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:23 #9
LAN IP - er det 192.168.0.1 ?? og skal der stå noget foran? http?
og user - pass??? hmmm
Avatar billede snowball Novice
24. maj 2002 - 15:25 #10
Ja !

http://192.168.0.1:8080

8080 er det portnummer som angav i set web port !

Snowball
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:26 #11
adressen gir 'siden kan ikke vises' ?!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:37 #12
hjææææælp - er der ingen andre kloge hoveder herinde idag?? :0)
Avatar billede snowball Novice
24. maj 2002 - 15:39 #13
Tjaa, jeg kan ikke sige andet end at det virkede hos mig efter jeg lavede en:

set web port 8080
set nat entry add 10.0.0.3 80 0.0.0.0 80 tcp
write
reboot

Du kunne evt. prøve at lave en NAT entry hvor du bruger 0.0.0.0 og så en med din rigtige WAN IP. Der er nogle gange der er en forskel af en eller anden årsag !

Snowball
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:51 #14
DET VIRKER SQ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JEG JUBLER HER!
weeeeee
jeg gjorde som du sagde - og lavde også en med 0.0.0.0 - tror sq det var det, der gjorde udslaget!
her har du dine velfortjente point :0)))))))
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 15:51 #15
øøh - ups- læg lige et svar ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. maj 2002 - 16:00 #16
jeg ELSKER sq EKSPERTEN.DK!!!!
Avatar billede snowball Novice
24. maj 2002 - 16:15 #17
Svar :)

Snowball