Avatar billede bonden Nybegynder
29. maj 2002 - 12:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Oplysninger om driver til skærmkort

Hej Venner

Jeg sidder med en harddisk fra en anden computer, hvor jeg skal fundet frem til skærmkort-typen.
Findes der en fil et sted, hvor der er oplysninger om dette?
Det hjælper ikke at finde filen via enhedshåndtering, da harddisken for en kort bemærkning sidder som hd2 i min computer - udelukkende for at jeg kan få reddet stumperne derfra, da win98 er gået helt i ged på den pågældende computer.
Jeg har været inde i windows/system-mappen, men og kan også finde filer med navne, der starter med Ati.
Avatar billede stomper Nybegynder
29. maj 2002 - 12:04 #1
du kan ikke se det på harddisken!!!
Avatar billede jakeman Nybegynder
29. maj 2002 - 12:05 #2
du bruger da bare windows standard drivers først, og derefter opgraderer når den igen sidder i den rigtige computer!

/Jakeman
Avatar billede bonden Nybegynder
29. maj 2002 - 12:08 #3
Der er ingen cd med drivere til den pågældende computer - spørgsmålet er, om man kan finde den rigtige ved at søge på opdaterede drivere via windowsupdate.
Avatar billede konex Nybegynder
29. maj 2002 - 12:39 #4
Prøv at kigge her http://www.driverzone.com
Avatar billede peet-49 Novice
29. maj 2002 - 13:02 #5
HTTP://www.driversguide.com    brugernavn:drivers  passwoed:all
Avatar billede bonden Nybegynder
29. maj 2002 - 13:19 #6
Jeg har fundet nogle filer i systemmappen, hvor ATI er producenten.
Efterfølgende har jeg søgt på google på de pågældende filnavne, og har fundet frem til, at det er "Ati 3d rage II" - ihvertfald driverfiler, der passer dertil.
Vil nu se, om det kommer til at virke.
Når der er tale om ATI, der er producenten af filerne, er dette vel egentligt den rigtige måde at finde svaret på????
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 13:52 #7
Se da i den computer hvor kortet sidder. Det står det da på kortet :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2002 - 13:53 #8
ATI laver utrolig mange forskellige kort.
Avatar billede bonden Nybegynder
29. maj 2002 - 14:02 #9
Jeg havde slet ikke tænkt på at kigge i computeren:-))) Den står pt. 350 km væk uden folk i nærheden, så det er ikke lige så let at kigge - og ellers havde jeg helt sikkert gjort det:-))
Ati har dog et lille program, der kan bruges til at fortælle, hvilket skærmkort, der sidder i maskinen - så jeg har løst problemet nu -  og det virker!:-)
Avatar billede vaase Nybegynder
29. maj 2002 - 14:12 #10
ÆHHH hvordan ved du at det virker og hvordan checker du med programmet når computeren står 350 km væk.
Avatar billede bonden Nybegynder
29. august 2002 - 00:51 #11
Fandt en logfil over seneste opstart af harddisken, hvor oplysningerne som jeg skulle bruge, stod.