Avatar billede meltedmoon Novice
10. juni 2002 - 20:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Submit form skal sætte kommando igang

Jeg er igang med at lave en side hvor man i en formular kan browse efter et billede på sin harddisk og når man så trykker på submit-knappen i formularen, skal den så gå i gang med at udføre ASP-scriptet der uploader billedet.

Scriptet hedder form_action og definerer hvordan der skal uploades.

Mit probmem er bare at jeg ikke ved hvordan jeg vha. submit-knappen sætter scriptet igang...? Det er sikkert meget enkelt, men jeg ved det bare ikke.
Avatar billede pfp Nybegynder
10. juni 2002 - 20:29 #1
Ligger scriptet i samme fil? Ellers kan du jo bare ligge scripten i fx. "upload.asp" og så sætte action til upload.asp???

/peter
Avatar billede meltedmoon Novice
10. juni 2002 - 20:35 #2
Ja, Det ligger i samme fil og skal helst blive der. Sådan som det fungerer nu, så går scriptet igang ligeså snart man kommer ind på siden, men det skal selvfølgeligt først gå igang når man har trykket på submit.
Avatar billede pfp Nybegynder
10. juni 2002 - 20:57 #3
Så laver du det bare med Querystrings.

Indsæt følgende i dit dokument.

<%
If Request.Querystring("mode") = "upload" then
' din upload kode her
End if
%>

Og på din action bruger du så bare "dokument.asp?mode=go"