Avatar billede sabrina* Nybegynder
10. juni 2002 - 21:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor søger jeg?????

Jeg skal starte på Mediegrafiker uddannelsen og har brug for at vide hvilke virksomheder der er godkendt til at tage lærlinge!!!!!
Hvis i ved hvor jeg også kan søge ville det være en stor supplering til min ellers aktive læreplads søgen :)
På forhånd TAK

*Sabrina
Avatar billede sabrina* Nybegynder
10. juni 2002 - 21:48 #1
Hov mit cv-site hvor jeg har nogle oplysninger hedder www.art-view.dk
Avatar billede styled.dk Nybegynder
10. juni 2002 - 22:36 #2
Hvad er en freelance illustrator ?? ? ?
Avatar billede godtnok Nybegynder
10. juni 2002 - 22:57 #3
Prøv evt. at finde virksomhederne på krak

http://www.krak.dk/scripts/firmaresultat.asp?data=k&pub_id=KVWW&Faggruppe=&Stikord=Design&Varemaerke=&agentur=&navn=&POSTNR_FRA=&BY=&omraade=%280%29&soeginfo=S%D8G

Jeg tror ikke du kan få en liste over godkendte virksomheder sådan udmiddelbart. Arbejdsformidlingen, ville nok være et godt sted at starte efter sådanne virksomheder.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
12. juni 2002 - 12:19 #4
Du kan lægge din CV inde på job/CV databaser og dermed blev matchet med lærling praktikjobs.
Prøv f.eks. jobzonen.dk, poljob.dk, el. jobmatch.dk

Studenterorg. har også gode links. so.dk
Avatar billede staz Nybegynder
17. juni 2002 - 10:45 #5
Tag tlf. bogen og slå samtlige reklamer bureauer, og andet i den stil, op og begynd at ringe rundt. Når du har ringet og fået et afslag fra 70%, resten er "det ved jeg ikke", så finder du adresserne på den og tager ud til dem og siger. "Hej, jeg ringede den anden dag om en praktik plads. Og jeg fik af vide jeg skulle kigge herud en dag....". Hertil spørger hun, "hvem snakkede du med", og det kan du tilfældigvis ikke huske. Nu er du inde i varmen og kan få vist dem hvad du kan. Den eneste måde du finder en praktik plads på er ved at være fræk.

---- Staz ----
Avatar billede runeevers Nybegynder
17. juni 2002 - 10:49 #6
Jeg går på en uddannelse under de kreative medieuddannelser, herunder også mediegrafiker. Vores studievejleder har en kæmpe liste over virksomheder der er godkendt til at tage praktikanter, men jeg tror desværre ikke den er online.

Du bør forhøre dig ved din nærmeste studievejleder. Evt. ringe til Flemming Skaarup på CMK i roskilde på tlf. 46 300 400.
Avatar billede sabrina* Nybegynder
19. juni 2002 - 10:36 #7
Runeevers >>>> Takker!!!!!!
Jeg har kontaktet Flemming, teknisk skole, roskilde. Og har modtaget en lang og god liste med mulige virksomheder - TAK :)
Så alt i orden Tak til alle.
SMIL  Sabrina*
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. juni 2002 - 11:30 #8
Sabrine, har du listen digitalt eller sendte han den til dig ? :O)
Avatar billede styled.dk Nybegynder
19. juni 2002 - 11:31 #9
Sabrina even, sorry :)
Avatar billede levil Nybegynder
28. april 2007 - 19:27 #10
Listen kan ses på

www.praktikpladsen.dk

Meeen det er meget svært at finde en plads. Der er også mange virksomheder som ikke står på denne liste som kan være aktuelle. Selvom de ikke er godkendte, kan de nemt blive det, da skolerne gør alt for at få elever ud i prktik.