Avatar billede meltedmoon Novice
10. juni 2002 - 23:49 Der er 8 kommentarer

Billedet bliver ikke opdateret under Localhost

Jeg har en side hvor man kan uploade et billede og man kan så senere uploade et billede der så burde overskrive det første.

Problemet er bare at når jeg overskriver det første billede, så er det stadig det første der bliver vist. Hvis jeg kigger i min uploads-mappe, så har den overskrevet det første billede med det nye, men åbenbart ikke i min localhost på den virtuelle server - hva' faen gør jeg så???
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2002 - 23:52 #1
formentlig bare fordi siden bliver cachet - så prøv noget a la dette;

<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Mon, 01 Jan 1998 00:00:00 GMT">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">
Avatar billede meltedmoon Novice
10. juni 2002 - 23:59 #2
Virker stadig ikke... meget mystiskt
Avatar billede keysersoze Guru
11. juni 2002 - 00:04 #3
tænk på, at hvis siden er blevet lagt i cachen ligger den der jo stadig, og derfor har den ikke den seneste opdatering med... derfor ville det nok være en idé at prøve at tømme den eller omdøbe filnavnet
Avatar billede meltedmoon Novice
11. juni 2002 - 00:18 #4
hvordan tømmer jeg cachen i Win XP? Kan ikke omdøbe filnavnet, for så går det galt.
Avatar billede ncp Nybegynder
11. juni 2002 - 00:43 #5
Prøv dette her: I Explorer:
Funktioner > Internet Instillinger >
Under "Midlertidige Internetfiler" vælger du indstillinger...

Vælg "Ved hvert besøg på siden" - tryk OK, Tryk OK igen og opdater siden...
Avatar billede meltedmoon Novice
11. juni 2002 - 01:01 #6
Tak - nu virker det hos mig, men hvad så hvis jeg lægger det på nettet og folk ikke har sat deres indstillinger til at slette sin cache hver gang (hvilket de jo højst sandsynligt ikke har)?

Kan man ikke lave en løsning på selve ASP-siden, som opdaterer rigtigt?
Avatar billede tmceu Praktikant
11. juni 2002 - 01:20 #7
Det er netop det han har vedkommende har givet dig. Som der skrives, havde du allerede en kopi i din cache, fra før det blev lavet cache control i ASP. Det har dine besøgende sandsynligvis ikke, da du skriver "hvis jeg ligger det på nettet..."
Avatar billede keysersoze Guru
11. juni 2002 - 08:31 #8
netop - den kode jeg gav burde gøre at siden netop ikke bliver cachet hos brugerne... og derfor ingen umiddelbare problemer