Avatar billede rodfrugten Nybegynder
17. juni 2002 - 23:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload/download

Jeg har en 256/128 ADSL forbindelse... jeg ahr forstået det sådan at de to er uafhængige, altså at jeg i teorien skulle kunne uploade med 16kb/s mens jeg downloader med 32 kb/s. Men det er ikke helt tilfældet... Hvis jeg sidder og uploader noget til en af mine kammerater med fuld blæs og så går igang med at hente noget ved siden af, så falder hastigheden på uploadet. Den stiger igen, men det koster så på downloadet :(
Jeg går ud fra at den skal sende nogle bekræftigelser til de forskellige, så man også skal uploade lidt for at kunne downloade, men det kan vel ikke fylde alt for meget.
Er der nogen der har en god forklaring på dette?

- Rod
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 00:00 #1
Uden at være sikker, så hænger det vel sammen med full duplex/half duplex hos udbyderen af dit I-net.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
18. juni 2002 - 00:26 #2
Udbyderen er TDC Bredbånd... kan du sige mere ud fra det?

- Rod
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 00:29 #3
Ikke ud over at jeg selv har samme problem :)
Og mener at kunne huske, at problemet relaterede til det omkring duplex - men er ikke sikker.
Avatar billede kapla Nybegynder
18. juni 2002 - 00:31 #4
Avatar billede kapla Nybegynder
18. juni 2002 - 00:34 #5
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
18. juni 2002 - 00:44 #6
"Med mindre man
har mulighed for at give ACK-pakkerne førsteprioitet ( ikke muligt på bla. Win 98/ME/2000 ) kan man ikke
gøre andet end at sikre sig at TCPRecieveWindow ( der definerer hvor lang tid den afsendende server
afventer kvittering inden den standser videre afsendelse ) ikke er sat for lille, evt. er en smule for stor."

Kan man give dem førsteprioritet i WinXP prof edition?

- Rod
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
10. september 2002 - 21:29 #7
Lukker!