Avatar billede php_teddy Nybegynder
19. juni 2002 - 12:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lære mig det

Hej alle sammen

Jeg har høret en masse godt om java, men ved ikke hvad det er :( jeg vil gerne igang og skal starte fra bunden. Hvis jeg finder en der gider at lære mig det kan i få en masse point.

Icq: 105672250
Mvh
Maykel
Avatar billede erran Nybegynder
19. juni 2002 - 12:08 #1
Der findes sider hvor du kan lære det fra bunden - gratis
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juni 2002 - 12:08 #2
Avatar billede php_teddy Nybegynder
19. juni 2002 - 12:11 #3
er ser lige på det.... tilføj gerne til icq
Avatar billede disky Nybegynder
19. juni 2002 - 12:26 #4
Download:

JDK1.4 og Forte fra www.javasoft.com

Køb derefter en vegynder bog om java, eller læs www.javabog.dk

Prøv eksemplerne leg med dem, og lav selv ting.

Når du har pløjet igennem en bog er du godt på vej.

Senere kan du så bruge de tutorials nanoq henviser til, men som nybegynder kan de ikke bruges, da de kræver viden om Java først.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 15:42 #5
Forte er meget godt, men personligt foretrækker jeg Eclipse fra www.eclipse.org
En god bog for begynder er Java 2 Bogen (ISBN 87-7843-208-1), den tager det virkelig fra bunden af
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2002 - 15:43 #6
Hvis du har brug for hjælp til opsætning og brug af Eclipse vil jeg gerne hjælpe dig i gang, det gælder oxo inden for rimelighedens grænse med Java
Avatar billede djeclemen Nybegynder
19. juni 2002 - 15:50 #7
jeg foretrækker nu allermest netbeans fra netbeans.org. netbeans retter og kommer med hjælp i dine koder!!
Avatar billede disky Nybegynder
19. juni 2002 - 16:28 #8
eclipse kan bruges, men når ikke forte til sokkeholderne.

Forte bygger på netbeans, med er en udvidelse, f.eks. j2mewtk integrer perfekt i forte :)

Forte er en udbygning lavet af Sun, så der stilles langt større krav til stabilitet osv.
Avatar billede codemon Nybegynder
19. juni 2002 - 16:46 #9
Avatar billede codemon Nybegynder
19. juni 2002 - 16:46 #10
eller kig på www.javaworld.com
Avatar billede php_teddy Nybegynder
10. oktober 2002 - 23:30 #11
ok jeg skulle give links... i kan stadig se mit icq nr og min mail er Maykel@HouZe.Dk så bare skriv hvis i vil hjælpe
Avatar billede disky Nybegynder
10. oktober 2002 - 23:40 #12
hmmm vi giver dig en masse brugbare links og tips, og du afviser hele bundet ?

Hvad er lige meningen ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:37 #13
php_teddy> der er indgivet en anmeldelse for at du selv tager dine point, på trods af brugbare svar, jeg er overbevist om at det er en fejl???
så du opretter naturligvis et spm med point til dem der hjalp her