Avatar billede andhansen Nybegynder
24. juni 2002 - 23:05 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

2 PC til ADSL modem?

Jeg har tænkt på at købe ADSL, men jeg har ikke penge til at købe en router oveni. Mit spørgsmål går ud på om jeg kan koble to PC'er til ADSL-modemet samtidigt, hvis jeg har et ethernet-hub, eller er jeg nødt til at købe en router?
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:07 #1
jaja.. Det kan du sagtens... Men begge computere kommer til at køre under sammen IP  Men ellers er der ingen problemer  håber det var svar nok
Avatar billede andhansen Nybegynder
24. juni 2002 - 23:09 #2
Hvordan skal jeg koble hubet sammen med modemet? med et crosswirekable eller hva'?
Avatar billede zenze Nybegynder
24. juni 2002 - 23:13 #3
Krydset kabel fra ADSL-modem til uplink i hubben. Straight-kabler ud til hver af dine PC'er. Du kan sikkert ikke anvende porten ved siden af uplink-porten, men brug så de andre.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 23:17 #4
>> psych0 2 PC kan ikke gå på nette med samme IP!!!!

Opsætning:
Fra modem tager du et kabel om i din huns uplink port. SÅ til slutter du dine computer til huben. Alle kabel er lige i gennem kabel.
HUSK at du skal have 2 ip adresser ellers kan begge PC ikke være på internettet på samme tid.
PC kan ikke se hinanden over netværket eller sende og modtage filer fra hinanden..
Avatar billede zenze Nybegynder
24. juni 2002 - 23:18 #5
Undskyld! - du skal bruge lige kabel mellem modem og uplink!!!!
Avatar billede tumben Novice
24. juni 2002 - 23:18 #6
køb TDC´s UNEX 5 ports switch...den er perfekt til formålet..bruger den selv (de sælger den på siden hvor du bestiller dit Bredbånd...ikke netexpress)..ca 600 kr...men du HAR en Hub..ikke
Straight kabeler hele vejen igennem...ikke krydsede...måske i en hub..men ikke i en switch
Avatar billede zenze Nybegynder
24. juni 2002 - 23:23 #7
Hvis du anskaffer TDC Bredbånd m. 2 dynamiske IP-adresser, og du er så heldig at de to IP-adresser ligger indenfor samme serie, så vil dine to PC'er godt kunne kommunikere med hinanden. Hvis dette ikke er tilfældet, kan du installere NetBUEI-protokollen og løse problemet på denne måde.
Avatar billede psych0 Nybegynder
24. juni 2002 - 23:26 #8
Hansen> Forklar så mig..  Hvordan faen at jeg kan.. ?!  Mine 2 computere køre over sammen ip !
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2002 - 23:29 #9
Det kan ikke lade sig gøre at have 2 PC på sammen internet IP anden hvis de sidder bag en router eller server.
Avatar billede lukkes Nybegynder
24. juni 2002 - 23:30 #10
psych0 > Sikkert teledanmark der har lavet en fejl :o)
Avatar billede zenze Nybegynder
24. juni 2002 - 23:31 #11
NetBEUI - hedder det da.
Avatar billede tumben Novice
24. juni 2002 - 23:36 #12
hvad er problemet ..hvis du bestiller TDC bredbånd..får  du flere muligheder mht IPadr...vælg 2 / 4 /6  dynamiske ...eller 1 fast.
hvis du vælger 1 fast..skal du vel sætte den en maskine (1) direkte til hub/switch...og så sætte maskine 1 til at DELE din forbindelse...og så sætte mask 2..til mask 1
( jeg ville også mene at 2 maskiner ikke kan gå på nettet kun med 1 fast IP..uden at deling er enabled)..dvs at der skulle 2 netkort i mask 1
...eller hva
Avatar billede tumben Novice
24. juni 2002 - 23:37 #13
...direkte til MODEM skulle der have stået
Avatar billede andhansen Nybegynder
23. august 2002 - 22:18 #14
Jeg kunne ikke få det til at virke så jeg har sat en gammel pc op med 2 netkort som server i stedet.