04. juli 2002 - 00:48Der er
11 kommentarer og 2 løsninger
rendering med raytrace
jeg har lave en fælge i 3D max og har lagt et Brazil rendering raytrace materiale på,... problemet med de raytrace materialer jeg har prøvet at smide på bliver en lille smule gennemsigtige,.. .. hvorfor i alverden gør de det ?
hmmm det hjælper nok ikke det store, jeg tror jeg vil smide et spørgsmål op på 3Dmaxer.
men tak for hjælpen anyways,... bare lige for en go ordensskyld skal det billede af hjulet helst ikke ligge officielt, jeg smidder det jo selv op på min egen side når jeg lige får mit webhotel =)
Jeg tror ikke den er gennemsigtigt, men det kan måske snyde lidt at den raytracer baggrunds farven, så det ser ud som om den er gennemsigtig... Prøv eventuelt at sætte en kasse bag din fælge så du helt sikkert kan se om den virklig er gennemsigtigt... Det er forøvrigt et meget godt billede :-)) keep up the good work!!!
prøv at se på de 5 huller jeg har boret i hjulkapslen,.. der kan man se at kanten er gennemsigtig... og de grønne dimser er bare til at grave flere huller =) dem kan man også se igennem de går et stykke ind i meshen og det er dem der bøjer(refracter) ud mod siderne.
Jeg får snart min side op at køre så kan man se lidt mere af hvad jeg har lavet =)
hehe det var ikke noget alvorligt ment, det var jo alligevel ikk færdig =) men jeg har i øvrigt fundet ud af, hvordan man laver ordentlig raytrace nu,.. en af mine kammerater havde løsningen,.. så nu ser det rigtig godt ud =D
jeg smidder lige en url herind når min side kommer op at køre.
/Snigeren
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.